Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest czwartek, 28 mar 2024, 12:50

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: czwartek, 21 lut 2013, 21:39 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 13 lut 2013, 23:40
Posty: 171
Lokalizacja: Bydgoszcz - Wyżyny
Obrazek

_________________
...dlaczego w XXI wieku musimy być ludźmi renesansu? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 21 lut 2013, 21:50 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
ROLLS-ROYCE


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 21 lut 2013, 21:50 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 4 sie 2011, 19:08
Posty: 470
mam nadzieję, że dobrze strzelam..
jest to lotniczy silnik rolls royce V12 ;)
tylko nie wiem od jakiego samolotu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 21 lut 2013, 22:01 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 13 lut 2013, 23:40
Posty: 171
Lokalizacja: Bydgoszcz - Wyżyny
BRAWA dla paschendaele!
...to z "twojej działki" - szanowny AERO - to jest słynny Rolls-Royce Merlin, ze Spitfire'a :)

Obrazek

...obok, dla porównania obok stoi Daimler-Benz 601Aa z Messerschmitt'a Bf-109E-4.

Ciekawostka na temat Messerschmitt'a Bf-109:
"...Budowę pierwszego prototypu nowego samolotu oznaczonego V1 (V jak Versuchsmuster: egzemplarz doświadczalny) zapoczątkowano jesienią 1934 roku. Próby w locie z zablokowanym podwoziem chowanym rozpoczęto w maju 1935 roku. W pierwszym prototypie zastosowano angielski silnik Rolls-Royce Kestrel V12 o mocy startowej 695 KM..." - za "Messerschmit Bf 109" - Tomasz Kowalski, Wyd. MON 1989.

_________________
...dlaczego w XXI wieku musimy być ludźmi renesansu? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 21 lut 2013, 22:04 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
Muzeum Lotnictwa u lajkoników.

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 21 lut 2013, 22:05 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 13 lut 2013, 23:40
Posty: 171
Lokalizacja: Bydgoszcz - Wyżyny
bunkier pisze:
Muzeum Lotnictwa u lajkoników.


...będę tam w lipcu :)

_________________
...dlaczego w XXI wieku musimy być ludźmi renesansu? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 21 lut 2013, 22:07 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
Polecam, dla miłośników lotnictwa uczta dla oka :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 21 lut 2013, 22:39 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
a...jaki silnik miał np. Hawker Hurricane , czy P-51 ?

Strzelić można , ale czy zawsze trzeba trafić na podstawie takiej fotki ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 21 lut 2013, 22:59 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
AERO pisze:
a...jaki silnik miał np. Hawker Hurricane , czy P-51 ?


Hawker też miał silnik Rolls-Royce a Mustang latał na silniku Packard V-1650-7 (na licencji Rolls-Royce Merlin 61)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 21 lut 2013, 23:11 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
...a w tych samolotach ?


Armstrong Whitworth Whitley
Avro Athena
Avro Lancaster
Avro Lancastrian
Avro Lincoln
Avro Manchester III
Avro Tudor
Avro York
Boulton Paul Balliol i Sea Balliol
Boulton Paul Defiant
Bristol Beaufighter II
CAC CA-18 Mark 23 Mustang
Canadair North Star
CASA 2.111B and D
Cierva Air Horse
de Havilland Mosquito
de Havilland Hornet
Fairey Barracuda
Fairey Battle
Fairey Fulmar
Fairey P.4/34
Fiat G.59
Handley Page Halifax
Handley Page Halton
Hawker Hart
Hawker Henley
Hawker Horsley
Hawker Hotspur
Hawker Hurricane
Hispano Aviación HA-1112
I.Ae. 30 Ñancú
Miles M.20
North American Mustang Mk X
Renard R.38
Sea Hurricane
Short Sturgeon
Supermarine Type 322
Supermarine Seafire
Supermarine Spitfire
Tsunami Racer
Vickers F.7/41
Vickers Wellington Mk II and Mk VI
Vickers Windsor
Westland Welkin


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 21 lut 2013, 23:28 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wszystko zależało od wersji samolotu

Armstrong Whitworth Whitley - 2 x Rolls Royce ”Merlin IV”
Avro Athena - Rolls-Royce Merlin 35
Avro Lancaster - 4 x Rolls-Royce Merlin XX
Avro Lancastrian 4 x Rolls-Royce Merlin
Avro Lincoln - 4 x Rolls-Royce Merlin 85
Avro Manchester III - 2 × Rolls-Royce Vulture I
Avro Tudor - 4 x Rolls-Royce Nene 6
Avro York 4 x Rolls-Royce Merlin T.24

itd. :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 21 lut 2013, 23:42 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Właśnie .
Wszystkie te silniki były z "rodzaju" Rolls Royce Merlin.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 22 lut 2013, 13:52 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 13 lut 2013, 23:40
Posty: 171
Lokalizacja: Bydgoszcz - Wyżyny
AERO pisze:
...a w tych samolotach ? (...)


...dobrze o tym wiem, ale akurat ta wystawa była w kontekście porównania Spit'a ze Stodziewiątką :)

Dziwne jedenak jest, że pomimo udostępniania silnika nawet Włochom, nie wykorzystano go w prototypie PZL-50 Jastrząb ani w PZL-38 Wilk... Czyżby nikt od nas na to nie wpadł, czy Brytole się "zaparli"? :)

...co do samej wystawy, z której pochodzi fotka - jest tam sporo innych, też ciekawych rzeczy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
...dlaczego w XXI wieku musimy być ludźmi renesansu? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 22 lut 2013, 18:21 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34
Posty: 491
O kłopotach z pozyskaniem przez polskich konstruktorów najnowszych brytyjskich silników dla nowych polskich konstrukcji sporo pisano ostatnio w periodykach np. w "Lotnictwo". Nasi chcieli, ale podobnież Angole nie dali, w drugiej połowie lat trzydziestych wraz z zaostrzaniem sytuacji międzynarodowej zadecydowano, że cała produkcji najnowszych konstrukcji miała iść wyłącznie do samolotów RAFowskich. Podobna była odpowiedź w sprawie sprzedaży Polsce w latach 1938-39 gotowych samolotów.

_________________
Situation Normal All F....... Up


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 22 lut 2013, 21:41 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
TheTerminaThor pisze:
Obrazek

Przepraszam że nie na temat ale na tym zdjęciu jest widoczny kawałek "ołówka" :) wyprodukowanego przez firmę Westermann & Co, Betonwerk Broistedt.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 22 lut 2013, 22:10 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 13 lut 2013, 23:40
Posty: 171
Lokalizacja: Bydgoszcz - Wyżyny
bunkier pisze:
TheTerminaThor pisze:
Obrazek

Przepraszam że nie na temat ale na tym zdjęciu jest widoczny kawałek "ołówka" :) wyprodukowanego przez firmę Westermann & Co, Betonwerk Broistedt.



...oczywiście! Gratuluję spostrzegawczości...
To za "ołówkiem", to skrzydło z zestrzelonego Avro Lancastera.

_________________
...dlaczego w XXI wieku musimy być ludźmi renesansu? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group