Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"
https://www.forum.bsmz.org/

Kolejowe relikty
https://www.forum.bsmz.org/viewtopic.php?f=96&t=1046
Strona 2 z 4

Autor:  monter1951 [ sobota, 29 mar 2014, 22:12 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Szubin. Osprzęt nastawni ( pewnie semafory też) z Gotartowickiej Fabryki Sygnałów Kolejowych w Gotartowicach. Z tabliczki można wnioskować że mechanizacja rozjazdów nastąpiła w pierwszej połowie lat 50-tych. Nastąpiła mechanizacja ale nie elektryfikacja i obsługujący nastawnię wciągał na semafory lampy naftowe. Operację taką można zobaczyć w filmie" Człowiek na torze". Z maszyn główną rolę w filmie gra Pt 47-38.

Załączniki:
P3291322-zmniejszajka_pl.JPG
P3291322-zmniejszajka_pl.JPG [ 83.61 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291327-zmniejszajka_pl.JPG
P3291327-zmniejszajka_pl.JPG [ 72.81 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291334-zmniejszajka_pl.JPG
P3291334-zmniejszajka_pl.JPG [ 72.29 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291394-zmniejszajka_pl.JPG
P3291394-zmniejszajka_pl.JPG [ 146.08 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291390-zmniejszajka_pl.JPG
P3291390-zmniejszajka_pl.JPG [ 167.12 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
Komentarz: System linek i krążków przy nastawni
P3291380-zmniejszajka_pl.JPG
P3291380-zmniejszajka_pl.JPG [ 125.88 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291379-zmniejszajka_pl.JPG
P3291379-zmniejszajka_pl.JPG [ 133.93 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291375-zmniejszajka_pl.JPG
P3291375-zmniejszajka_pl.JPG [ 173.23 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291367-zmniejszajka_pl.JPG
P3291367-zmniejszajka_pl.JPG [ 101.18 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291362-zmniejszajka_pl.JPG
P3291362-zmniejszajka_pl.JPG [ 111.62 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291359-zmniejszajka_pl.JPG
P3291359-zmniejszajka_pl.JPG [ 111.86 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291349-zmniejszajka_pl.JPG
P3291349-zmniejszajka_pl.JPG [ 93.27 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291350-zmniejszajka_pl.JPG
P3291350-zmniejszajka_pl.JPG [ 32.61 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291344-zmniejszajka_pl.JPG
P3291344-zmniejszajka_pl.JPG [ 60.14 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
Komentarz: Mechanizm wciągania lamp naftowych
P3291348-zmniejszajka_pl.JPG
P3291348-zmniejszajka_pl.JPG [ 88.45 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291361-zmniejszajka_pl.JPG
P3291361-zmniejszajka_pl.JPG [ 154.81 KiB | Przeglądany 6278 razy ]
P3291371-zmniejszajka_pl.JPG
P3291371-zmniejszajka_pl.JPG [ 41.76 KiB | Przeglądany 6278 razy ]

Autor:  monter1951 [ niedziela, 30 mar 2014, 19:30 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Jeszcze Szubin od strony Bydgoszczy. Urządzenia troszkę mniej zdewastowane.

Załączniki:
P3301436-zmniejszajka_pl.JPG
P3301436-zmniejszajka_pl.JPG [ 60.12 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
P3301437-zmniejszajka_pl.JPG
P3301437-zmniejszajka_pl.JPG [ 57.4 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
P3301440-zmniejszajka_pl.JPG
P3301440-zmniejszajka_pl.JPG [ 94.08 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
P3301443-zmniejszajka_pl.JPG
P3301443-zmniejszajka_pl.JPG [ 115.71 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
P3301445-zmniejszajka_pl.JPG
P3301445-zmniejszajka_pl.JPG [ 177.53 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
P3301469-zmniejszajka_pl.JPG
P3301469-zmniejszajka_pl.JPG [ 116.25 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
Komentarz: mechanizm sterujący wykolejnicą
P3301471-zmniejszajka_pl.JPG
P3301471-zmniejszajka_pl.JPG [ 166.56 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
Komentarz: wykolejnica
P3301472-zmniejszajka_pl.JPG
P3301472-zmniejszajka_pl.JPG [ 162.31 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
P3301460-zmniejszajka_pl.JPG
P3301460-zmniejszajka_pl.JPG [ 155.42 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
Komentarz: wnętrze nastawni
P3301459-zmniejszajka_pl.JPG
P3301459-zmniejszajka_pl.JPG [ 54.61 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
P3301453-zmniejszajka_pl.JPG
P3301453-zmniejszajka_pl.JPG [ 71.95 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
P3301451-zmniejszajka_pl.JPG
P3301451-zmniejszajka_pl.JPG [ 92.96 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
Komentarz: mostek na wjeździe na stację
P3301461-zmniejszajka_pl.JPG
P3301461-zmniejszajka_pl.JPG [ 104.16 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
Komentarz: pozostałość po zegarze
P3301478-zmniejszajka_pl.JPG
P3301478-zmniejszajka_pl.JPG [ 77.79 KiB | Przeglądany 6258 razy ]
P3301474-zmniejszajka_pl.JPG
P3301474-zmniejszajka_pl.JPG [ 102.4 KiB | Przeglądany 6258 razy ]

Autor:  BYDZIAK 1958 [ wtorek, 1 kwie 2014, 07:02 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

monter1951 pisze:
Szubin. Osprzęt nastawni ( pewnie semafory też) z Gotartowickiej Fabryki Sygnałów Kolejowych w Gotartowicach. Z tabliczki można wnioskować że mechanizacja rozjazdów nastąpiła w pierwszej połowie lat 50-tych. Nastąpiła mechanizacja ale nie elektryfikacja i obsługujący nastawnię wciągał na semafory lampy naftowe. Operację taką można zobaczyć w filmie" Człowiek na torze". Z maszyn główną rolę w filmie gra Pt 47-38.


Gotartowice - przyznam, że pierwszy raz spotkałem się z nazwą tej miejscowości. :shock:

Często wspominam 'stary model' szlabanów. Na obwodzie koła (bębna), miały 'zęby', które w czasie jego obrotu, gdy bariera była opuszczana, trącały ruchomy mechanizm dźwigni, zakończony młoteczkiem. Ten uderzał w charakterystycznym cyklu w tarczę dzwonka. Bariery zamykały przejazd całych ulic. Kąt ustawienia 'dźwigni dzwonka', w czasie podnoszenia bariery, pozwalał na przeskakiwanie po 'zębach' i 'dzwonienia' nie było. Bywając w różnych miejscach , rozglądam się za tymi reliktami, ale do tej pory nie natrafiłem na nie.

Autor:  monter1951 [ sobota, 10 maja 2014, 22:11 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Gotartowice to obecnie dzielnica Rybnika. Na "kolejach lubelskich " znalazłem zdjęcie szlabanu z widocznym dzwonkiem. Przy szlabanie brak żaluzji z płaskowników lub prętów, a budki były u nas znacznie porządniejsze.
Druga fotka z kroniki filmowej: Bydgoska Fabryka Sygnałów Kolejowych, montaż elementów szlabanów.

I jeszcze troszkę o Szubinie. "Komunikacja i handel. W rozwoju gospodarczym Szubina ważne znaczenie miał rozwój sieci kolejowej, który przypadł na przełom XIX
i XX w. Już w 1873 r. magistrat szubiński gorliwie popierał projekt zbudowania linii kolejowej z Bydgoszczy do Zbąszynia, a w 1882 r. z Bydgoszczy do Rogoźna. Obie linie miały przebiegać przez Szubin. Dopiero jednak w 1895 r. Szubin otrzymał połączenie kolejowe z Bydgoszczą i Żninem, przyjmując 3 pociągi dziennie z Bydgoszczy i 3 ze Żnina.W 1899 r. rozpoczęto budowę linii kolejowej, łączącej Bydgoszcz z Poznaniem przez Szubin — Kcynię — Gołańcz — Wągrowiec, ukończoną w 1908 r. W tym samym roku Szubin otrzymał dworzec kolejowy. Ruch kolejowy na linii Bydgoszcz — Poznań rozpoczął się w styczniu 1909 r..Przez Szubin przejeżdżało dziennie 5 pociągów do Bydgoszczy. Podróż z Szubina do Bydgoszczy trwała w 1912 r. około 30 minut."

Ostatnia fotka: pod nazwą Szubin widać: "Altburgund"
"Dyskryminacja polskości. Jednym z pierwszych posunięć germanizacyjnych władz okupacyjnych w stosunku do Szubina była zmiana pol-
skiej nazwy miasta na czysto niemiecką. Hitlerowcom nie wystarczało przekształcenie dotychczasowej pisowni nazwy Szubin na Schubin, lecz
postarali się o nadanie jej nowej wersji terminologicznej. Weszła ona do urzędowego użytku w 1940 r. Szubin został wówczas przemianowany na
Altburgund. Nazwa ta nawiązywała do okresu wędrówki ludów, kiedy to na terenie Szubińskiego miały rzekomo osiedlać się germańskie plemiona Burgundów. Sam fakt zmiany nazwy nie ułatwił zadania hitlerowskim władzom urzędowym, które już do końca okupacji musiały w oficjalnej korespondencji używać obok wersji Altburgund, dopiska w nawiasie — Schubin, po to tylko, aby każdy z zewnątrz mógł orientować się, o jakie miasto chodzi."
Cytaty pochodzą z książki "Dzieje Szubina"

Załączniki:
budka1.jpg
budka1.jpg [ 32.17 KiB | Przeglądany 6128 razy ]
PKF.1945.29-5.jpg
PKF.1945.29-5.jpg [ 43 KiB | Przeglądany 6128 razy ]
img740.jpg
img740.jpg [ 157.46 KiB | Przeglądany 6128 razy ]
P3301467-zmniejszajka_pl(1).JPG
P3301467-zmniejszajka_pl(1).JPG [ 97.26 KiB | Przeglądany 6128 razy ]

Autor:  BYDZIAK 1958 [ poniedziałek, 26 maja 2014, 06:04 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

'Relikt' przy wieży, który też niebawem zniknie, w związku z 'budową hali'. On też, wraz z okrąglakiem miałby być 'przeniesiony i ocalony'? :shock:

Załączniki:
relikt.JPG
relikt.JPG [ 53.36 KiB | Przeglądany 6053 razy ]

Autor:  GrapHite [ poniedziałek, 26 maja 2014, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Muzeum Wodociągów powinno się tym zainteresować i przygarnąć

Autor:  monter1951 [ środa, 28 maja 2014, 21:50 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Troszkę dworcowych reliktów. Do czego służyły izolatory na pompach?

"Co znaczy kochać kolej ?" http://wspominajbydgoszcz.blogspot.com/ ... rzec%20PKP

Załączniki:
P4120052-zmniejszajka_pl.JPG
P4120052-zmniejszajka_pl.JPG [ 56.95 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
P4190224s-zmniejszajka_pl.jpg
P4190224s-zmniejszajka_pl.jpg [ 81.06 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
P5180505-zmniejszajka_pl.JPG
P5180505-zmniejszajka_pl.JPG [ 58.84 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
P5180504-zmniejszajka_pl.JPG
P5180504-zmniejszajka_pl.JPG [ 62.54 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
P5180514-zmniejszajka_pl.JPG
P5180514-zmniejszajka_pl.JPG [ 68.95 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
Komentarz: Kute wsporniki poręczy.
P4190274-zmniejszajka_pl.JPG
P4190274-zmniejszajka_pl.JPG [ 53.51 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
P4190230-zmniejszajka_pl.JPG
P4190230-zmniejszajka_pl.JPG [ 122.48 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
P4190262-zmniejszajka_pl.JPG
P4190262-zmniejszajka_pl.JPG [ 97.3 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
P5180516-zmniejszajka_pl.JPG
P5180516-zmniejszajka_pl.JPG [ 26.51 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
P5180518-zmniejszajka_pl.JPG
P5180518-zmniejszajka_pl.JPG [ 116.09 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
P5180520-zmniejszajka_pl.JPG
P5180520-zmniejszajka_pl.JPG [ 114.9 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
P5180540-zmniejszajka_pl.JPG
P5180540-zmniejszajka_pl.JPG [ 82.07 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
P5180550-zmniejszajka_pl.JPG
P5180550-zmniejszajka_pl.JPG [ 95.28 KiB | Przeglądany 5982 razy ]
P5180554-zmniejszajka_pl.JPG
P5180554-zmniejszajka_pl.JPG [ 112.69 KiB | Przeglądany 5982 razy ]

Autor:  WDW [ czwartek, 29 maja 2014, 17:28 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

To nie są pompy a żurawie do nawadniania albo krany wodne. Pompa to tłoczyła wodę do zbiornika we wieży.
Izolatory na szczycie były elementem instalacji elektrycznej służącej podświetleniu latarni usytuowanej na ramieniu żurawia, która dawała określone w przepisach sygnały kolejowe dotyczące możliwości przejazdu wzdłuż żurawia, bądź zakazu przejazdu zależnie od położenia ramienia. Nie zawsze żuraw znajdował się w okolicy lamp i sygnał musiał mieć własne podświetlenie. Inaczej na manewrach parowóz mógł po prostu urwać ramię żurawia ustawione prostopadle do torów.

Jeszcze a propos wizyty w Bydgoszczy niemieckiego pasjonata kolei - w latach siedemdziesiątych PKP organizowały imprezy kolejowe dla zagranicznych miłośników kolei płacących oczywiście w twardej walucie. Polscy miłośnicy mieli wówczas ogromne problemy ze zdobyciem zezwolenia na fotografowanie kolei, ci "dolarowi" i "markowi" już nie... W Bydgoszczy imprezy takie też miały miejsce choćby dla tego, że u nas stacjonowały do ok. 1978 piękne niemieckie parowozy pospieszne BR03/Pm2.

Autor:  monter1951 [ czwartek, 29 maja 2014, 21:41 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

No tak, nazwanie owego urządzenia pompą jest niezbyt fortunne. Kran wodny pasuje.
O znaku na ramieniu nie pomyślałem. Na fotce znak bez prądu.

Załączniki:
Moje dokumenty1-4.jpg
Moje dokumenty1-4.jpg [ 26.55 KiB | Przeglądany 5940 razy ]

Autor:  kurgan [ czwartek, 29 maja 2014, 23:54 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Od dłuższego czasu intrygowały mnie te izolatory na żurawiach. Widziałem wiele starych żurawi z lampami (mniej lub bardziej poturbowanymi), a na to bym nie wpadł :E

Autor:  monter1951 [ poniedziałek, 4 sie 2014, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Wiekowa zwrotnica na stacji kolejowej Rynarzewo " FREYTAG & CO" 1908 rok

Załączniki:
P8021282-zmniejszajka_pl.JPG
P8021282-zmniejszajka_pl.JPG [ 137.53 KiB | Przeglądany 5750 razy ]
P8021277-zmniejszajka_pl.JPG
P8021277-zmniejszajka_pl.JPG [ 102.97 KiB | Przeglądany 5750 razy ]

Autor:  Bukolcik [ sobota, 9 sie 2014, 18:36 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Znalezione na tegorocznym FotKol przy stacji Bydgoszcz Emilianowo
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  monter1951 [ sobota, 9 sie 2014, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Kcynia

Załączniki:
P4130121-zmniejszajka_pl.JPG
P4130121-zmniejszajka_pl.JPG [ 73.14 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130119-zmniejszajka_pl.JPG
P4130119-zmniejszajka_pl.JPG [ 77.09 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
Komentarz: Przejście podziemne.
P4130127-zmniejszajka_pl.JPG
P4130127-zmniejszajka_pl.JPG [ 58.97 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130129-zmniejszajka_pl.JPG
P4130129-zmniejszajka_pl.JPG [ 71.14 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130130-zmniejszajka_pl.JPG
P4130130-zmniejszajka_pl.JPG [ 61.07 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130132-zmniejszajka_pl.JPG
P4130132-zmniejszajka_pl.JPG [ 42.33 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
Komentarz: Niebieskie tablice: Sygnał M 1 " Jazda manewrowa zabroniona"
P4130134-zmniejszajka_pl.JPG
P4130134-zmniejszajka_pl.JPG [ 77.55 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
Komentarz: Przejście podziemne
P4130137-zmniejszajka_pl.JPG
P4130137-zmniejszajka_pl.JPG [ 73.64 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130141-zmniejszajka_pl.JPG
P4130141-zmniejszajka_pl.JPG [ 57.99 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
Komentarz: Wykolejnica
P4130146-zmniejszajka_pl.JPG
P4130146-zmniejszajka_pl.JPG [ 123.84 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
Komentarz: Wskaźnik W 17 (skrajnia toru)
P4130148-zmniejszajka_pl.JPG
P4130148-zmniejszajka_pl.JPG [ 121.96 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130151-zmniejszajka_pl.JPG
P4130151-zmniejszajka_pl.JPG [ 107.26 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130153-zmniejszajka_pl.JPG
P4130153-zmniejszajka_pl.JPG [ 92.96 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130160-zmniejszajka_pl.JPG
P4130160-zmniejszajka_pl.JPG [ 82.15 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130163-zmniejszajka_pl.JPG
P4130163-zmniejszajka_pl.JPG [ 147.99 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
Komentarz: Wskaźnik Wz 5
P4130165-zmniejszajka_pl.JPG
P4130165-zmniejszajka_pl.JPG [ 78.23 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130166-zmniejszajka_pl.JPG
P4130166-zmniejszajka_pl.JPG [ 106.16 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
Komentarz: Oświetlenie elektryczne
P4130171-zmniejszajka_pl.JPG
P4130171-zmniejszajka_pl.JPG [ 60.99 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130176-zmniejszajka_pl.JPG
P4130176-zmniejszajka_pl.JPG [ 96.79 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
Komentarz: Cała sygnalizacja i nastawnia z Gotartowic
P4130179-zmniejszajka_pl.JPG
P4130179-zmniejszajka_pl.JPG [ 133.47 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
Komentarz: Elektryfikacja i automatyzacja
P4130182-zmniejszajka_pl.JPG
P4130182-zmniejszajka_pl.JPG [ 88.6 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
Komentarz: Element wodowskazu na wieży ciśnień.
P4130201-zmniejszajka_pl.JPG
P4130201-zmniejszajka_pl.JPG [ 105.4 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130206-zmniejszajka_pl.JPG
P4130206-zmniejszajka_pl.JPG [ 75.34 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130208-zmniejszajka_pl.JPG
P4130208-zmniejszajka_pl.JPG [ 116.93 KiB | Przeglądany 5639 razy ]
P4130212-zmniejszajka_pl.JPG
P4130212-zmniejszajka_pl.JPG [ 73.4 KiB | Przeglądany 5639 razy ]

Autor:  monter1951 [ wtorek, 21 paź 2014, 21:58 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Lokomotywa z Solbetu i szyna z 1863 roku. Szyna wykorzystana jako słupek ogrodzenia.

Załączniki:
img475a-zmniejszajka_pl.jpg
img475a-zmniejszajka_pl.jpg [ 71.08 KiB | Przeglądany 5459 razy ]
PA191649-zmniejszajka_pl.JPG
PA191649-zmniejszajka_pl.JPG [ 89.72 KiB | Przeglądany 5459 razy ]

Autor:  monter1951 [ sobota, 16 maja 2015, 22:11 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Kolejowa lampa naftowa St. Sulikowski Kraków

Załączniki:
Komentarz: Wygrzebana ze złomu
P4172182al.jpg
P4172182al.jpg [ 188.29 KiB | Przeglądany 5015 razy ]
lam.jpg
lam.jpg [ 155.96 KiB | Przeglądany 5015 razy ]
P5140085ale.jpg
P5140085ale.jpg [ 178.17 KiB | Przeglądany 5015 razy ]
Komentarz: Podobna lampa na semaforze
Chelmza-semafor-2006acd.jpg
Chelmza-semafor-2006acd.jpg [ 188.6 KiB | Przeglądany 5015 razy ]

Autor:  BYDZIAK 1958 [ sobota, 6 cze 2015, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Nasza 'stara dźwignica', która ma świadczyć o 'dawnych, dobrych czasach kolei', sprawia wrażenie 'skazania na zapomnienie' i może na złom. Otoczona budkami budowlańców, z daleka woła o pomoc. Od jakiegoś czasu, jej zblocze jest 'wygibnięte'. Może nastąpiło to, przez zahaczenie jakiegoś, przejeżdżającego pod nim pojazdu. Dziwne, że sprawcy nie poczuwają się do poprawnego ustawienia zblocza w łańcuchy. Dziwne, że nikogo to nie interesuje, choćby z powodu samej estetyki. :n

Załączniki:
zblocze 1.JPG
zblocze 1.JPG [ 73.74 KiB | Przeglądany 4838 razy ]
zblocze 2.JPG
zblocze 2.JPG [ 107.82 KiB | Przeglądany 4838 razy ]

Autor:  GrapHite [ sobota, 6 cze 2015, 23:52 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Wrzucaj to tutaj viewtopic.php?f=71&t=3275&p=27719&hilit=d%C5%BAwig+bramowy#p27719
Chyba trzeba temat porządnie ruszyć nim będzie za późno...

Autor:  krajan [ poniedziałek, 1 lut 2016, 18:46 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Znalazł się jeszcze jeden relikt.

Załączniki:
DSC27033.jpg
DSC27033.jpg [ 142.13 KiB | Przeglądany 4257 razy ]
DSC27034.jpg
DSC27034.jpg [ 161.18 KiB | Przeglądany 4257 razy ]
DSC27035.jpg
DSC27035.jpg [ 169.22 KiB | Przeglądany 4257 razy ]

Autor:  StaraBydgoszcz [ środa, 25 maja 2016, 11:45 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

Wczoraj wracając pociągiem w godzinach wieczornych w okolicach ul. Grunwaldzkiej zauważyłem stojącą na bocznym torze wyglądającą na super stara lokomotywę. Czy ktoś coś wie na jej temat?

Załączniki:
Zdjęcie1594.jpg
Zdjęcie1594.jpg [ 89.52 KiB | Przeglądany 3811 razy ]

Autor:  zecer [ środa, 25 maja 2016, 12:37 ]
Tytuł:  Re: Kolejowe relikty

O! Znalazła się. Już myślałem że poszła na złom.
Coś biedaczka nie może zagrzać miejsca i znaleźć opieki.

Strona 2 z 4 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/