…i przesuwa się z nurem na prawo do barki wypełnionej żwirem.

Za moment pchacz przycumuje do pełnej barki z kruszywem

Trwa odholowywanie pełnej barki z nurtem rzeki. Pracownicy pontonu za moment przycumują pustą barkę która przysunie się do burty razem z nurtem rzeki

Liny zostały rzucone. Pchacz z wypełnioną żwirem barką wycofa się kilkanaście metrów w dół rzeki.

Pusta barka jest ponownie napełniana żwirem

Jest okazja pospacerować kilka centymetrów nad lustrem wody.

Mokry żwir może ważyć blisko 400 ton. Woda cały czas ścieka.

Pchanie ciężaru blisko 400 ton w górę rzeki jest ogromnym wyzwaniem dla niewielkiego holownika. Pokonanie około 400 metrów nurtu Wisły zajmie kilkanaście minut. Wisła wygląda wyjątkowo z poziomu rzeki. Poruszamy się bardzo wolno. Nurt jest duży, ładunek ogromny. Po prawej stronie nasz cel. Ujście Brdy skanalizowanej.

Żegluga Bydgoska świadczy również usługi hydrotechniczne- prace pogłębiarskie, bagrownicze itp. Usługi przeładunkowe świadczy w portach Bydgoszcz, Solec Kujawski i Malbork. Dodatkowo zajmuje się przewozami pasażerów na Bydgoskim Węźle Wodnym-obsługując tramwaje wodne, rejsy wycieczkowe itp.
Wpływamy sprawnie przez dolne wrota do komory śluzy Czersko Polskie.

Trwa napuszczanie wody do komory śluzy.

Cumowanie do pływających polerów

To samo ujęcie przy górnym awanporcie. Teraz wracamy przez tor regatowy do portu.

Kabina jest z czterech stron oszklona. Kapitan Ryszard Jabłoński prowadzi zestaw wzdłuż toru regatowego.
W sterówce jest niewiele miejsca. Pulpit sterowniczy jest również po lewej stronie.

Przed nami ponownie most kolejowy w Łęgnowie. Trwa opuszczanie kabiny sterówki. W przeciwnym wypadku nie zmieścimy się pod mostem.

Rzut oka na tor regatowy i klucz ptaków.

Jesteśmy blisko.

Głowę trzeba trzymać nisko. Około 30-40cm Może nawet niżej. Jesteśmy poniżej mostu. To przez ten most do Bydgoszczy nie mogą wpłynąć większe jednostki. To ten most m.in. blokuje pływanie większym jednostkom pomiędzy Odrą i Wisłą.

Kabina idzie w górę. Po prawej dzikie kąpielisko i pomost. Tu potrafią się kąpać nawet 6 letnie dzieci...

Most kolejowy od strony wschodniej

Panorama od zachodu

Rejs trwał 3 godziny. Poniżej ujęcie portu wykonane wieczorem przy okazji innego rejsu.
Dziękuję Panu Edwardowi Ossowskiemu prezesowi Żeglugi Bydgoskiej na umożliwienie rejsu. Dziękuję również załodze pchacza Ryszardowi Jabłońskiemu i Krzysztofowi Skiminie za oprowadzenie po rzece.