Nie dawało mi to spokoju i jeszcze raz baczniej przyjrzałem się wszystkim znanym mi starym zdjęciom. Poniżej 'umownie' ponumerowałem przęsła '1 i 2' i kierunki 'W i Z', dla ułatwienia uzasadnień... Ale... Przyglądając się 'charakterystycznym kamlotom' na powiększeniach tych zdjęć, ostatecznie dostrzegłem że... się myliłem.
W czasie tego remontu, faktycznie most zwężono, ale tylko czasowo, bo jak widać, przęsło '1', które wydawało się, że nie zostało uszkodzone, postanowiono częściowo rozebrać po stronie wschodniej, by zapewne sprawdzić jego stan itp. Później zostało ono odbudowane, zyskując 'ceglaną wschodnią ścianę'. Pewnie podobnie było ze wschodnim przyczółkiem drugiego przęsła.
'Charakterystyczny układ kamlotów', tych czterech, oznaczonych kołem sprawił, że się zawstydziłem siedząc przed monitorem, że też od razu nie pomyślałem, żeby od samego początku lepiej się przyjrzeć zdjęciom, zanim coś napiszę...
