Robertos pisze:
Znam tylko jedną książkę , która w całości poświęcona jest D.A.G Fabrik Bromberg - M. Pszczółkowskiego
Niestety w tej książce również znalazły się błędy.
Robertos pisze:
( innej pozycji książkowej nie ma chyba na rynku , która bardziej wyczerpująco opisuje działanie fabryki - chyba ,że się mylę )
A „Tabliczki z…” Gruszki?, co prawda dużo niespójnych informacji, ale zawsze to też o D.A.G. Fabrik Bromberg

Robertos pisze:
…autor napisał ,że prace budowlane rozpoczęto od wygrodzenia terenu 35 km ogrodzeniem z siatki i objęło ono powierzchnię 23 km kwadratowych - areał przyszłej fabryki.
Dziwne, w takim razie mamy różniące się treścią egzemplarze tej książki

W mojej autor powojuje się na to samo źródło informacji które przytoczyłem wyżej(dok. z dn. 18.X.1939 r.) gdzie wyraźnie zapisano 1600 ha. I ten areał odpowiada rzeczywistości. Ogrodzenie miało długość ok. 22 km.
Robertos pisze:
Zresztą w Exploseum również przewodnicy mówią ,że fabryka miała około 23 km kwadratowych , a Krzysztkowice 35 km kwadratowych Więc rozumiem ,że są żle poinformowani ? .
Nie tylko w tej kwestii są źle poinformowani

Robertos pisze:
Dodatkowo napisane jest ,że powstało ponad 1000 budynków, 400 km dróg i 40 km torów kolejowych - czy te liczby też są zawyżone ?
W dwóch przypadkach mocno zawyżone

niektórzy nawet podają że 1500 budynków

Powstało ok. 750 budynków.
Drogi – Kaltwasser ok. 30 km. Brahnau ok. 20 km, w tym 7 km z kostki granitowej.
Z torami prawie trafili, ułożono łącznie ok. 44 km. Nie uwzględniając kolei wąskotorowej.