Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER" https://www.forum.bsmz.org/ |
|
Bydgoskie ulice alternatywne https://www.forum.bsmz.org/viewtopic.php?f=28&t=6977 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Hrab [ poniedziałek, 3 lis 2014, 19:51 ] | ||
Tytuł: | Bydgoskie ulice alternatywne | ||
Tracąc czas w korkach myślę czasem o prostych rozwiązaniach, które mogłyby je rozładować, a nie są one stosowane, gdyż władcy miasta i urzędnicy mają w głowie głównie prestiżowe inwestycje drogowo – mostowe po kilkaset milionów w tym drogi donikąd bez chodników, ścieżek rowerowych (viewtopic.php?f=102&t=6543&hilit=+trasa). Nawet pani premier umieściła bydgoskie zielone kiełbasy wyborcze w cenie jakichś 100 mln, postawione w pionie nad Brdą, w swoim spocie na okoliczność wyborów samorządowych. Mam nadzieję, że po wyborach już nowi ludzie, myślący innymi kategoriami, będą decydować o układzie komunikacyjnym miasta. Te proste i pewnie skuteczne rozwiązania, to często drogi alternatywne, równoległe do głównych szlaków i wszelkie skróty możliwe do wykonania za niewielkie pieniądze. Pamiętam, jak kiedyś udrożnienie Mińskiej, dzięki wybudowaniu asfaltowej Kruszyńskiej, w odczuwalny sposób odciążyło Grunwaldzką. Proponuję umieszczanie tu opisów takich pomysłów z mapkami. Może ktoś rozsądny skorzysta kiedyś z tych podpowiedzi i ulży mieszkańcom miasta. Dla przykładu moja mapka z pomysłem na skrótu na Osową Górę z Czyżkówka. Takich pomysłów można znaleźć dziesiątki. Ich koszta to kilka do kilkunastu milionów, czasem kilkadziesiąt milionów, a czasem kilkaset tysięcy złotych. Nie pozwalają na zaspokojenie pychy i zapisanie się w historii miasta, przez to przegrywają.
|
Autor: | krajan [ wtorek, 4 lis 2014, 08:17 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
Możliwe, że zaznaczona droga przebiega przez obszar 'ochronny' wodociągów, dlatego nikt jej nie planuje. Ale to tylko moja hipoteza ![]() |
Autor: | Robak [ wtorek, 4 lis 2014, 09:00 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
A ja mam jeszcze łatwiejsze i dużo tańsze ( tak naprawdę za darmo i z zyskiem ) rozwiązanie zakorowanego miasta. Wystarczy wyłączyć sygnalizację świetlna na największych rondach w mieście. A korki same się rozładują. Ostatnimi czasy gdy miasto inwestuje miliony w nową "inteligentną sygnalizację" - stara jest na kilka godzin sukcesywnie wyłączana na poszczególnych rondach i wtedy w tych miejscach korków brak. Nie twierdze że nalezy wyłączyć wszystkie światła w mieście są skrzyzowanie na których są one niezbędne, ale ronda spokojnie obyły by się bez świateł. Niestety władze idą w prost przeciwnym kierunku i montują kolejne światła i powodują kolejne korki |
Autor: | krajan [ wtorek, 4 lis 2014, 09:06 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
Niestety to nie przejdzie. Co wyłączą światła na R.Grunwaldzkim (tylko z nazwy rondo) to są stłuczki, a piesi muszą uciekać z jezdni bo nikt na nich nie patrzy. Niestety przy naszej kulturze jazdy nie widzę możliwości wyłączenia świateł. |
Autor: | Robak [ wtorek, 4 lis 2014, 09:46 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
stłuczki są bo kierowcy nie znają zasad a nie dlatego że nie ma świateł. zastanawiam się po co ludzie spędzają tyle czasu na kursie jak wystarczy wpoić : zielone - jedź czerwone - stój co do pieszych jak są swiatła to wszyscy ( prawie ) czekają kilkadziesiąc sekund aż się zmieni i nie narzekają a jak świateł nie ma to każdy pieszy uważa że już pierwsze auto powinno go przepuścić ale masz rację światła są dla pieszych i na pewno nikt ich na stałe nie wyłączy więc zostaje życie w korku |
Autor: | krajan [ wtorek, 4 lis 2014, 10:02 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
Mi tego tłumaczyć nie musisz, ale taka jest prawda. Światła zwiększają bezpieczeństwo jednocześnie przyzwyczajają do pewnych zachowań. Później jak wyłączą światła gro ludzi głupieje. Nie zapominaj także, że na drogach są ludzie którzy zdali prawko jadąc 500m prostą drogą. A co do pieszych to zapraszam na skrzyżowanie przy Park Hotelu, zobaczysz że jak nie wejdziesz na jezdnię to 99% kierowców się nie zatrzyma. |
Autor: | bunkier [ wtorek, 4 lis 2014, 10:27 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
Alternatywa dla mieszkańców Fordonu: https://drive.google.com/file/d/0B4FwRc ... view?pli=1 |
Autor: | Robak [ wtorek, 4 lis 2014, 14:08 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
A co do pieszych to zapraszam na skrzyżowanie przy Park Hotelu, zobaczysz że jak nie wejdziesz na jezdnię to 99% kierowców się nie zatrzyma. Ale mi chodziło wyłącznie o "ronda" na wielu skrzyżowaniach światła powinny zostać. |
Autor: | krajan [ wtorek, 4 lis 2014, 17:06 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
BYDZIAK 1958 pisze: Znajomy z Czyżkówka, poruszający się częściej rowerem niż autem mówi, że bardzo przydała by się kładka pieszo rowerowa przez Brdę, na styku wspomnianych dzielnic. Pewnie ma rację. Tam gdzieś planowana jest zapora przez którą będzie można przejść (a może nawet przejechać autem). |
Autor: | zecer [ środa, 5 lis 2014, 14:25 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
krajan pisze: BYDZIAK 1958 pisze: Znajomy z Czyżkówka, poruszający się częściej rowerem niż autem mówi, że bardzo przydała by się kładka pieszo rowerowa przez Brdę, na styku wspomnianych dzielnic. Pewnie ma rację. Tam gdzieś planowana jest zapora przez którą będzie można przejść (a może nawet przejechać autem). O połączeniu Czyżkówka z Jachcicami +/- w tym miejscu mówi się (według lokalsów) od lat 50. Najbliżej temu było +/- 5 lat temu kiedy wodociągi miały przeciągnąć magistralę wodną fi600 (albo i fi1000) z kładką pieszo-rowerową (podobnież z możliwością przejazdu służb ratunkowych - zakładam, że chodziło o karetki). Niestety wodociągi magistralę puściły pod dnem Brdy, a kładki nie zbudowały argumentując, że będzie regularny przejazd dla wszystkich aut +/- na wysokości Chmurnej z okazji planowanej tam budowy spiętrzenia (zapory) na potrzeby poprawienia jakości wody w ujęciu Czyżkówko. Nasze miasto nad wodą potrzebuje jeszcze kilku innych mostów/kładek, które usprawnić by mogło ruch w zachodniej części miasta. Z tego co wiem planowany jest most przez Kanał Bydgoski (i estakada nad Mińską oraz torami ?) łącząca ul. Filtrową (Grunwaldzka) z Plażową (Nakielska). W rejonie Plażowej ma być pętla tramwajowa oraz P&R ale moim zdaniem idealnym rozwiązaniem byłoby pociągnięcie torów po tym moście, zintegrowanie komunikacji miejskiej z przystankiem kolejowym Bydgoszcz-Zachód i zrobienie pętli przy Grunwaldzkiej (węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia tu mi się marzy). Przydałaby się też przejścia przez Kanał na wysokości Żnińskiej (kładka lub nawet most) i/lub Kościerskiej (kładka, jest przerzucony jakiś rurociąg może dałoby się go jakoś wykorzystać). Jedyne przejście (zresztą bardzo niewygodne) jest na wysokości ul. Janowieckiej. |
Autor: | zecer [ środa, 5 lis 2014, 15:20 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
Tak to sobie wyobrażam: ![]() Patrząc na mapkę idealnym rozwiązaniem byłoby zrobienie pętli autobusowej przy wiadukcie na Nakielskiej (a nie przy Plażowej). Wtedy istniałaby możliwość zrobienia tam przystanku kolejowego. Całość układu faktycznie byłby wtedy "Węzłem Zachodnim". |
Autor: | BYDZIAK 1958 [ środa, 5 lis 2014, 20:08 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
Robak pisze: Wystarczy wyłączyć sygnalizację świetlna na największych rondach w mieście. A korki same się rozładują. ^^^ Dzisiaj o 16-stej przejeżdżałem przez r. Grunwaldzkie. 'Światła' były wyłączone, godziny jeszcze szczytu, a korków nie było. Zero. Pewnie w niektórych miejscach, faktycznie światła korkują ruch kołowy. zecer pisze: O połączeniu Czyżkówka z Jachcicami +/- w tym miejscu mówi się (według lokalsów) od lat 50. Najbliżej temu było +/- 5 lat temu kiedy wodociągi miały przeciągnąć magistralę wodną fi600 (albo i fi1000) z kładką pieszo-rowerową (podobnież z możliwością przejazdu służb ratunkowych - zakładam, że chodziło o karetki). Niestety wodociągi magistralę puściły pod dnem Brdy, a kładki nie zbudowały argumentując, że będzie regularny przejazd dla wszystkich aut +/- na wysokości Chmurnej z okazji planowanej tam budowy spiętrzenia (zapory) na potrzeby poprawienia jakości wody w ujęciu Czyżkówko. (...) . Za mojego życia ta tama na pewno nie zostanie zbudowana. Za dużo budynków jest w 'dolinie'. Na odszkodowania dla właścicieli, musieli by znaleźć bardzo dużo kasy. |
Autor: | Robak [ środa, 5 lis 2014, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
Własnie mnie uprzedziłeś Bydziak ![]() |
Autor: | krajan [ środa, 5 lis 2014, 23:43 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
Tłumów tam nie ma bo kierowcy muszą i tak się zatrzymać przed przejazdem ![]() |
Autor: | Misia [ czwartek, 6 lis 2014, 06:47 ] |
Tytuł: | Re: Bydgoskie ulice alternatywne |
Osobiście zauważyłam znaczne zwiększenie przepustowości ulicy Spornej do skrętu w Fordońską odkąd są wyłączone światła. Niestety, tak jak ktoś już wspominał, wielu kierowców nie potrafi się odnaleźć, gdy wyłączą światła. Zapominają o zasadach pierwszeństwa, boją się wyjechać, nie potrafią wyczuć momentu, wielu nie zwraca uwagi na pieszych... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |