Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"
https://www.forum.bsmz.org/

Zespórki łączące ściany kotła parowozu
https://www.forum.bsmz.org/viewtopic.php?f=71&t=6354
Strona 1 z 1

Autor:  BYDZIAK 1958 [ wtorek, 21 sty 2014, 20:06 ]
Tytuł:  Zespórki łączące ściany kotła parowozu

Kiedyś wspominałem o kawałku żelastwa które znalazłem, zrobiłem zdjęcie i chyba 'gdzieś tam' zostawiłem. Pierwsza podpowiedź - jest to element parowozu. Którego miejsca? :D

Załączniki:
żelastwo.JPG
żelastwo.JPG [ 21.64 KiB | Przeglądany 3546 razy ]

Autor:  GrapHite [ środa, 22 sty 2014, 02:27 ]
Tytuł:  Re: Chyba trudna zagadka

łomatko
zagadki co raz lepsze :):)

Autor:  BYDZIAK 1958 [ środa, 22 sty 2014, 05:48 ]
Tytuł:  Re: Chyba trudna zagadka

^^^ Wiem, że co najmniej dwie osoby z forum chyba od razu będą wiedziały co to jest. :D
Dodam, że długie 'to' było na ok 20cm i przez całość wywiercony był otwór.

Załączniki:
Komentarz: Tak mniej więcej to wyglądało. :)
rysunek.JPG
rysunek.JPG [ 9.33 KiB | Przeglądany 3504 razy ]

Autor:  salamon [ środa, 22 sty 2014, 10:35 ]
Tytuł:  Re: Chyba trudna zagadka

Rączka od linki do otwierania gwizdka parowego :):)

Autor:  BYDZIAK 1958 [ środa, 22 sty 2014, 19:12 ]
Tytuł:  Re: Chyba trudna zagadka

^^^ Jakiś związek z gwizdkiem, choć daleki, raczej jest. :):)

Podpowiem, że bardzo dużo 'tego' było w każdym parowozie. :D

Inne ujecie:

Załączniki:
2.JPG
2.JPG [ 9.4 KiB | Przeglądany 3452 razy ]

Autor:  jaras [ czwartek, 23 sty 2014, 00:32 ]
Tytuł:  Re: Chyba trudna zagadka

Jakiś element kotła parowego.

Autor:  BYDZIAK 1958 [ czwartek, 23 sty 2014, 06:15 ]
Tytuł:  Re: Chyba trudna zagadka

^^^ No i poszło szybciej niż myślałem. W kolejnej podpowiedzi chciałem napisać, że i inne współczesne 'machiny', mają podobne elementy...
Zgadza się jaras! To jest element kotła parowego. (A para ma 'związek' z gwizdkiem salamona :D )
Pewnie również jest już łatwo odgadnąć, 'gdzie' one były w tym kotle... :D

Autor:  BYDZIAK 1958 [ piątek, 24 sty 2014, 06:54 ]
Tytuł:  Re: Chyba trudna zagadka

Cisza... Więc kończąc temat dodam jeszcze że zespórki łączące ściany kotła (zewnętrzną i wewnętrzna) były w dwóch rodzajach: stałym i ruchomym. Miedzy tymi ścianami była woda, zamieniająca się w innym etapie w parę. Jako ciekawostkę dodam, że pęknięcie zespórki objawiało się wyciekaniem wody przez wspomniany w niej otwór... Maszyniści mieli swój sposób na takie 'dolegliwości'. Wbijali w otwory, by je zaślepić, miedziane pręty... I 'cała na przód'... :):)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/