Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest czwartek, 28 mar 2024, 12:30

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
Post: piątek, 28 mar 2014, 18:59 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1854
Niedawna wypowiedź Jasiakiewicza (za Bydgoszcz24):
Cytuj:
Skrytykował fakt, że zmodernizowano lub modernizuje się wszystkie połączenia kolejowe po prawej stronie Wisły, gdy prace przy tych po lewej stronie są wstrzymane. Na końcu zaapelował do marszałka Całbeckiego, aby jeszcze raz przemyśleć szybką kolej BiT City, która ma połączyć Bydgoszcz i Toruń. – Chcemy, by nie kończyła się na zachód na Bydgoszczy, a była doprowadzona do Szubina. W przyszłości widzę dworzec główny w Bydgoszczy tam, gdzie teraz jest stacja Bydgoszcz-Wschód. Tam będzie w przyszłości największy węzeł komunikacyjny. Powinien być on połączony i z Osową Górą, i z Szubinem. Obecny dworzec główny to będzie stacja Bydgoszcz-miasto – zakończył
W tym kontekście wydawanie pieniędzy na nowy dworzec główny przy Zygmunta Augusta to wyrzucanie ich w błoto. Jeżdżąc czasem koleją i obserwując funkcjonalność obecnego dworca widać, że jest to obiekt w którym powinno być kilka kas, kiosk i bar. Czyli zwykły, ciekawy architektonicznie pawilon za niewielkie pieniądze. Jeśli jeszcze coś jest potrzebne, to jest wielki stary zabytkowy obiekt dworca między peronami remontowany ostatnio w latach 70-tych i w ogóle obecnie nie nakierowany na obsługę podróżnych poza byle jaką poczekalnią. No chyba, że lubimy "wodotryski" i pomniki chwały decydentów oraz przecinanie wstęg. No i wysokie koszty utrzymania i podatki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 28 mar 2014, 20:23 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34
Posty: 491
Im bliżej wyborów, tym szersze wizje ma Przewodniczący Jasiakiewicz...
Czemu BITCITY miałby dojeżdżać do Szubina, a nie np. do Kcyni? O reaktywacji tej linii powiedziano już dużo, wystarczy powiedzieć, że nie ma to sensu bez połączenia do Wielkopolski czyli Wągrowca. Pomiędzy Szubinem a Kcynią stacje położone są "w polu", a z Szubina jeździ tyle busów i PKSów, że pociąg nie ma sensu.
Trend jest taki, że osobowe przewozy koleją wciąż maleją i nie ma widoków na odwrócenie tego trendu. Cała dyskusja jest więc jedynie zaklinaniem rzeczywistości.
A takich przedwyborczych wrzutek jest masa i nie ma co traktować ich poważnie...

_________________
Situation Normal All F....... Up


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 1 kwie 2014, 11:02 
Offline
Gość

Rejestracja: środa, 9 sty 2013, 13:53
Posty: 1166
Lokalizacja: B-szcz
Nie chciałbym za bardzo odejść od sensu dyskusji, ale do jednej wypowiedzi chciałbym się odnieść.

WDW pisze:
Trend jest taki, że osobowe przewozy koleją wciąż maleją i nie ma widoków na odwrócenie tego trendu. Cała dyskusja jest więc jedynie zaklinaniem rzeczywistości.


A tu się akurat bardzo mylisz bo wystarczy przejrzeć dane dotyczące udziału poszczególnych spółek kolejowych w rynku i tam zobaczymy, że tym, kto najbardziej traci udział w rynku jest PKP InterCity, zaś zdecydowanie rośnie udział spółek regionalnych. Pierwszy wniosek, jaki się nasuwa to fakt, że właśnie spada ilość podróżnych dalekobieżnych, a wzrasta liczba pasażerów dojeżdżających do szkoły czy pracy. Jednak po głębszej analizie tych samych danych widać również, że ten wzrost nie jest w skali kraju równomierny. W niektórych częściach kraju jest on większy, w innych - mniejszy. Od czego zależy? Od wielu czynników, ale można założyć, że m. in. od bogactwa danego województwa bo najwięcej uruchamianych i najbardziej obciążone (biorąc pod uwagę obszar po którym kursują składy KM) są pociągi kursują w okolicach Warszawy. Oczywiście pomijam tak oczywisty czynnik jak infrastrukturę. Ale jeśli weźmiemy pod uwagę, że spadła liczba pasażerów SKM w stosunkowo bogatym i gęsto zaludnionym Trójmieście to widać, że oprócz bogactwa i zagęszczenia danego obszaru są jeszcze inne czynniki. No właśnie - jakie? Operatywność pracowników urzędu marszałkowskiego, który "kupuje" kursy oraz danego przewoźnika. I tu chyba dochodzimy do meritum. Jeśli pociąg do Inowrocławia jest tańszy od PKSu i jedzie krócej to dlaczego choć pociągami podróżuje sporo osób to jednak z nich część odeszła do PKSów? Bo jak mamy zachęcić do korzystania z połączenia, jeśli nawet w ciągu dnia w rozkładzie zamawianym przez urząd marszałkowskim na takiej trasie jak Bydgoszcz - Inowrocław są 4-godzinne dziury?
I dochodzimy chyba do meritum sprawy. Zaczynamy wszystko jak zwykle od ogona. Robimy piękne dworce, ale dla kogo? Niefunkcjonalne, bez dbałości o szczegóły, a przede wszystkim dworzec może być ohydny, ale jak będą pociągi to pasażerowie się znajdą, a na najpiękniejszym dworcu bez pociągów nie uświadczymy żywej duszy.

I żeby było coś na temat ode mnie też to: Niestety cała ta dyskusja przewijająca się przez media i Internet jest w chwili obecnej spóźniona. Ale pokazała też nam po raz kolejny fikcję tzw. konsultacji społecznych. Unia ich wymaga, więc zróbmy je, ale i tak ich wynik nie jest wiążący. "Pogadaliście, ludzie, czego chcecie, a my i tak wiemy swoje". Najpierw wszelkie uwagi centrala PKP i ministerstwo urywały sugestiami, że jak nie chcecie to w Bydgoszczy wcale dworzec nie musi powstać, a gdy już ogłoszono projekt to teraz nie chcą już żadnych uwag uwzględniać, mimo, że uwag jest mnóstwo. I to zarówno architekci, historycy, pasjonaci mają uwagi do wyglądu "żelazka", jakie nam zafundują. Jak i miłośnicy kolei wykazują szereg niefunkcjonalności. Niestety, pozostaje nam jedynie powylewać żale tutaj...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 1 kwie 2014, 11:19 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1854
wichura pisze:
Niestety, pozostaje nam jedynie powylewać żale tutaj...

Jest tak właśnie dlatego, że uważamy w większości tak właśnie jak Ty. To nasza mentalność. Mamy wszystko w d.... Nic się nie da zmienić i jedyne co robimy to stękamy, narzekamy i piszemy na forum.
I idziemy jak barany na rzeź pobekując.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 1 kwie 2014, 13:51 
Offline
Gość

Rejestracja: środa, 9 sty 2013, 13:53
Posty: 1166
Lokalizacja: B-szcz
I tu się mylisz w ocenie co do mnie... Nie twierdzę, że źle, że są społecznicy, którym chce się protestować i zwracać uwagę na ewidentne zaniedbania czy rażące uproszczenia. Jest wręcz przeciwnie! Chciałem jedynie zwrócić uwagę na to, że cała machina jest nastawiona, aby wszystkich, którym się chce zniechęcić do aktywności :( Niestety, uznanie, że niska aktywność społeczność to efekt PRLu, okupacji czy nawet zaborów jest zbytnim uproszczeniem. Bo w głównej mierze niestety podejście, na które wskazałem jest współwinne chyba. Dalej każdy interesant jest petentem, który przeszkadza i jeśli który cokolwiek zostawi to zmusi "do robienia", dlatego najprościej go zniechęcić. Dlatego ktoś, kto chce dobrze i zwraca o coś uwagę w trosce o swą "małą Ojczyznę" czuje się jak jakiś wariat/awanturnik/pieniacz...
Mimo wszystko uważam, że trzeba działać, jeśli można. Bo nawet użytkownicy tego forum dowiedli, że pomimo kłód rzucanych pod nogi można odnieść małe sukcesy. Nikt poza nimi jednak nie wie, ile one ich kosztowały... A do tego trzeba dołożyć aspekt edukacyjny. Bo ktoś, kto kiedyś zajrzy tutaj (lub gdzie indziej) i przejrzy całą dyskusję czegoś się nauczy, a może i wyciągnie jakieś wnioski lub nawet zaszczepi pasję. Tylko, że to już nie daje wymiernych i widocznych bezpośrednich efektów. Ale zdecydowanie warto!
W swoim poście chciałem jedynie zwrócić na fikcję konsultacji, które w rzeczywistości nimi są jedynie z nazwy. Może kiedyś na skutek oporu społecznego wreszcie ktoś też zmądrzeje, że należy takie inaczej przeprowadzić...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 1 kwie 2014, 17:17 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1854
Przepraszam, że tak zareagowałem. To ostatnie zacytowane zdanie tak na mnie zadziałało. Zapewne jesteś jedną z ostatnich osób, które zasługują na takie podsumowanie jakiego dokonałem. W pełni przyznaję rację słowom , które napisałeś. Uważam, że te zaszłości historyczne można szybko wyplenić. Tylko trzeba cokolwiek w tym kierunku robić.
Niestety są to zmiany zaczynające się od konstytucji i sposobu sprawowania władzy, zatem prawie niemożliwe do przeprowadzenia dopóki coś całkiem nie "pierdyknie" i nie zadziała "gniew ludu". Na przykład gdy w systemie emerytalnym zachowają wysokie emerytury urzędnikom i mundurowym, a pozostałym zamiast nich zaczną wydawać na talony zupę w południe i chleb wieczorem.
Wracając do dworca, uważam, że będzie to kolejny generator kosztów pokrywanych z wydzieranych społeczeństwu podatków.
Tam gdzie nie rachunku ekonomicznego i coś kuleje, państwo lub władze samorządowe, pod wpływem różnych nacisków lub dla zaspokojenia własnej pychy i dumy, starają się to jeszcze bardziej schrzanić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 2 kwie 2014, 08:05 
Offline
Gość

Rejestracja: środa, 9 sty 2013, 13:53
Posty: 1166
Lokalizacja: B-szcz
Niestety taka jest obecnie u nas jest tendencja, że liczy się jedynie ekonomia. Owszem, wymiar ekonomiczny inwestycji jest bardzo ważny, ale nie można zapominać o funkcjonalności.
Spójrzmy na ostatnie inwestycje w dworce. Kraków Główny czy Poznań Główny są najlepszymi tego typu przykładami. Budynki są teraz dodatkiem do hipermarketów i centrum handlowych stawianych w samym środku miasta. W przytoczonym Poznaniu też toczy się dyskusja bo "stary budynek" dworca ma zostać wyburzony, a zamiast niego miał powstać m. in. hotel. PKP napotkało jednak niesamowity opór poznaniaków i niewykluczone, że ustąpi. Dlatego także my nie powinniśmy ustawać w walce o nawet najdrobniejsze zmiany projektu, nawet jak wmawia się nam, że jest już na to za późno.
Po krakowskim i poznańskim dworcu widać, że generalnie chodzi o to, aby budynek na siebie zarabiał, więc tego samego możemy spodziewać się u nas. Spróbujcie jednak przyjeżdżając "z miasta" znaleźć kasy biletowe na poznańskim dworcu, jeśli przyjdziecie od strony Królowej Jadwigi... Jeżeli postawimy tylko na rachunek ekonomiczny to najprościej wynająć co się tylko da, a w ten sposób każda niewynajęta przestrzeń nie zapracowuje na siebie. Po co więc spółka ma utrzymywać np. 10 kas, jak może 9? A może zostawić tylko jedną? A że pasażerowie będą stać w kolejce...? Kierując się taką logiką spółka dojdzie do wniosku, że pasażer i tak bilet kupić musi, a najemca jak nie znajdzie punktu "tu" tu znajdzie "tam", czyli "gdzie indziej" i w ten sposób myśląc komercyjnie dworzec przestaje być funkcjonalny. Czy tego chcemy na lata?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 2 kwie 2014, 09:07 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela, 18 paź 2009, 19:10
Posty: 5034
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeszcze nic nie stoi nowego, więc nie jest za późno.

Teraz tak kombinują wymyślają, a kilka dni temu po 23 nie dało się w okolicach dworca znaleźć nawet najpodlejszej budki z jedzeniem...

_________________
=> https://sites.google.com/site/zapomnieni/home


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 19 cze 2014, 23:38 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Posty: 2926
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY
Kto pamięta jak przed przebudową w 1966r wejście do tunelu na perony było w holu na wprost ul.Dworcowej ?.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 20 cze 2014, 09:22 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja nie pamiętam, ale wchodząc dzisiaj do tunelu widać granicę między starym a nowym.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 24 cze 2014, 20:06 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1854
Jutro zacznie się przeorganizowanie ruchu wokół dworca i zaraz potem jego rozbiórka.
Następnie w tym całkowicie nieefektywnym ekonomicznie przedsięwzięciu zostanie utopione 200 mln zł.
Czyli tyle, za ile można zbudować kilka zakładów pracy zatrudniających po kilkadziesiąt osób każdy.
Nie mam nic przeciw ładnym dworcom, ale wolę logiczną kolejność wydawania pieniędzy. Najpierw trzeba zainwestować by zarabiać, żeby potem wydawać na dworce i w kasynach.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 25 cze 2014, 12:17 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Posty: 2926
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY
Podczas budowy nowego dworca będzie otwarty stary tunel pocztowy prowadzący na perony 2,3 i 4.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 25 cze 2014, 19:31 
Offline
Gość

Rejestracja: środa, 9 sty 2013, 13:53
Posty: 1166
Lokalizacja: B-szcz
Hrab pisze:
Najpierw trzeba zainwestować by zarabiać, żeby potem wydawać na dworce i w kasynach.


hrab, pozwolę sobie z Tobą się nie zgodzić. Poza patrzeniem na ekonomiczne słupki jest jeszcze coś takiego jak niewymierne korzyści. Owszem dworzec stoi brzydki czy ładny, stary czy nowy to spełnia swą funcję i zatrudnienie ma tyle samo osób, ale są jeszcze przesłanki prestiżowe. Chcemy tego czy nie, ale dworzec jest wizytówką miasta dla przyjezdnych i przejezdnych. Ktoś nie wysiadając, a jedynie przejeżdżając przez miasto co widzi? Tereny wzdłuż torowisk (czyli nie obejrzy ani zabytków, ani centrum miasta) oraz właśnie stację. I widok tej stacji pozwala na wytworzenie pewnej opinii o mieście. Potem może zaważyć na decyzji turystycznej co do wizyty w mieście. I tu brzydki budynek powoduje straty...
Wiem, że wiele osób może się nie zgodzić twierdząc, że kolej to przeżytek, ale na Zachodzie nie jest. I u nas też wkrótce MUSI się to zmienić. Choćby z relacji prasowych wiemy, że wielu sportowców rzeczywiście dociera do Bydgoszczy pociągiem. Podobnie dziennikarze i eksperci turystyczni.
Natomiast sądzę, że Hrab miał na myśli pewne niezadowolenie z faktu, że skoro wydaje gigantyczne pieniądze to wydajmy je z sensem. Mamy wystarczająco dużo przykładów w naszym kraju, że drogo wcale nie znaczy ani ładnie, ani funkcjonalnie...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 25 cze 2014, 21:18 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1854
Polskie Inwestycje Rozwojowe to ch…, dupa i kamieni kupa. Tego nie ma – powiedział minister Sienkiewicz.
Tymczasem misją PIR jest przyczynianie się do wzrostu PKB oraz tworzenie nowych miejsc pracy.
Nie ma też wsparcia dla inwestycji prywatnych poprzez ułatwienia, tanie kredyty, grunty inwestycyjne, ulgi i małe podatki lokalne i wszelkie inne.
Poczytaj też, co napisałem tu: viewtopic.php?f=67&t=4085&start=40#p48813 , także o moście z pylonami, dodaj jeszcze kilka zrealizowanych i planowanych absurdów i zbierze się miliard, czyli 1 000 000 000.
Cytat z ustawy budżetowej Polski na 2014: Ustala się, zgodnie z załącznikiem nr 2, łączną kwotę wydatków budżetu państwa w wysokości 325 287 369 tys. zł.
Czyli wystarczy 325 zespołów głupców, by przepieprzyć cały budżet na bezsensowne cele, żeby się pokazać jacy jesteśmy fajni. Lepiej chyba przepić tę kasę, bo skutki po pijaku mniej zabolą. Światła nie trzeba będzie gasić. Samo zgaśnie.
Co to jest np. 500 mln na centrum konferencyjne. To jest 2500 nowych mieszkań. To jest 20 km autostrady lub ze 25 - 30 km S 5 jako obwodnicy miasta. To także supernowoczesna fabryka na 2000 miejsc pracy nie licząc zatrudnienia powiązanego u kooperantów. Zamiennie kilka do kilkudziesięciu mniejszych fabryk lub kilkaset mniejszych zakładów. To wyposażenie najwyższej klasy dla kilku uczelni posługujących się zabytkami.
Wystarczy także na bilety lotnicze dla wszystkich mieszkańców miasta, by mogli wyjechać stąd w dowolne miejsce na świecie, co może okazać się rozsądnym rozwiązaniem przy takim systemie rządzenia, który nie zapowiada nam przyszłości.
Centra konferencyjne i niezarobkowe dworce zaliczam do kategorii marnotrawstwa, które powinno być karalne.
Co innego jakby dworzec był w zarabiającej galerii handlowej, którą inwestor by zbudował w zamian za tani teren i jakieś ulgi w podatkach.
Postawiłeś tezę o wartości wizerunku własnego w myśl hasła "zastaw się, a postaw się", która już kiedyś doprowadziła do zniknięcia tego kraju z map świata.
Posłuchaj tego - to jest prawda o takich ludziach, którym sprzyjasz:
https://www.youtube.com/watch?v=G45d9qzRefg


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 26 cze 2014, 06:11 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
^^^ Obejrzałem wypowiedź. W mojej młodości, gdy wchodziłem w dorosłość, pewna osoba zawsze mi powtarzała: ' ...i pamiętaj, nigdy nie wydawaj więcej niż zarobisz'. Obecnie, w reklamach w mediach, chyba najwięcej widać kuszących propozycji kredytów. Dużo osób biorących je ma potem problemy ze spłatą. Nielicznym udaje się wygrać na tym ryzyku.

Z drugiej strony, należy inwestować. I często dopiero po czasie widać czy takowa była opłacalna.


Hrab pisze:
(...)
Co to jest np. 500 mln na centrum konferencyjne. To jest 2500 nowych mieszkań. To jest 20 km autostrady lub ze 25 - 30 km S 5 jako obwodnicy miasta. To także supernowoczesna fabryka na 2000 miejsc pracy nie licząc zatrudnienia powiązanego u kooperantów. Zamiennie kilka do kilkudziesięciu mniejszych fabryk lub kilkaset mniejszych zakładów.(...)


^^^ Takiego prezentu jak drogi, to miasto nam chyba jeszcze długo nie zrobi.
Mieszkania i owszem, - zarobek - opłaca się miastu.
Najlepiej by było z fabrykami i kooperantami. Ale co to miała by być za fabryka? Produkująca samoloty, satelity? Tu jest właśnie ta największa zagadka. Gdyby ktoś znał na to odpowiedź, czego produkcja była by najbardziej opłacalna i zapewniła by zbyt na długie czasy, to chyba i 'najgłupsi' decydenci w nią by zainwestowali te pieniądze.

Hrab pisze:
(...)
Wystarczy także na bilety lotnicze dla wszystkich mieszkańców miasta, by mogli wyjechać stąd w dowolne miejsce na świecie, co może okazać się rozsądnym rozwiązaniem przy takim systemie rządzenia, który nie zapowiada nam przyszłości.

^^^
Po pokazanym wczoraj w mediach 'występie Polaków' w Londynie, liczba 'dowolnych miejsc' zmaleje.

Hrab pisze:
(...)
Co innego jakby dworzec był w zarabiającej galerii handlowej, którą inwestor by zbudował w zamian za tani teren i jakieś ulgi w podatkach.


^^^ To jest teraz ponoć, na te czasy, właściwy kierunek. Bodaj w Poznaniu to działa. Ale jak nie wiem. Nie byłem tam jeszcze na tym 'nowym dworcu'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 26 cze 2014, 07:19 
Offline
Gość

Rejestracja: środa, 9 sty 2013, 13:53
Posty: 1166
Lokalizacja: B-szcz
Hrab, chyba się zagalopowałeś...
Hrab pisze:
Posłuchaj tego - to jest prawda o takich ludziach, którym sprzyjasz:
https://www.youtube.com/watch?v=G45d9qzRefg


Nie wiesz, jakie mam poglądy i komu "sprzyjam" bo na podstawie jednej wypowiedzi to chyba można błędne wnioski wyciągnąć. Co do zasady zgadzam się z Wami, że nie można inwestować na wyrost, że skoro musimy dokonywać wyborów to trzeba ich dokonywać racjonalnie i wybierać mądrze. Prawda jest taka, że w ostatnich 25 latach transport zbiorowy został przez kraj kompletnie zaniedbany, ale to chyba nie jest dyskusja na to forum już. O wspominanym przez BYDZIAKa 1958 (wybacz odmianę ;) ) Poznaniu czy Krakowa pisałem już. Owszem, budynek zarabia, ale ja do Poznania przyjechałem pociągiem, więc wiedziałem jak na dworzec wrócić. Jednak przychodząc z miasta dworzec stał się dodatkiem do hipermarketu. Chyba zaś nie o to chodzi... Kolei podział na spółeczki wychodzi bokiem i przez własnie myślenie jedynie o słupkach spółka od nieruchomości chyba zapomniała do czego kolej ma służyć, a dba jedynie by firma zarabiała.
Co do samego remontu to muszę zajrzeć na dworzec i przejść się tunelem pocztowym :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 27 cze 2014, 05:34 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
wichura pisze:
(...)
Kolei podział na spółeczki wychodzi bokiem (...)

^^^ Tak samo uważam. Czy na 'zachodzie' kolejowe spółeczki, to norma? Skąd nasi decydenci brali przykład, rozwalając nasza kolej?
(Sorki za 'nie na temat'.)

Wejście do tunelu 'zastępczego', o którym kiedyś była mowa na forum.
(Foto truman-lodge ssc)
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 27 cze 2014, 16:25 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34
Posty: 491
Krótko - jakieś 13 lat temu rozpoczęto "restrukturyzację" i komercjalizację przedsiębiorstwa PKP poprzez m.in. wydzielenie spółek kolejowych. Na ten proces nałożyły się kwestie uwolnienia rynku usług kolejowych, które na przykład wymusiły wydzielenie spółki odpowiedzialnej za infrastrukturę (PKP PLK) w celu dopuszczenia do świadczenia usług przewozowych przez różnych przewoźników. Czyli w tłumaczeniu na polskie wyszedł megabałagan, choć gdzie indziej to się sprawdza.

_________________
Situation Normal All F....... Up


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 27 cze 2014, 21:02 
Offline
Gość

Rejestracja: środa, 3 lip 2013, 21:21
Posty: 219
Lokalizacja: Bocianowo
Na szczęście ten megabałagan powoli zaczyna się klarować, patrz PKP Cargo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 8 lip 2014, 14:40 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 12 kwie 2009, 23:00
Posty: 290
Lokalizacja: Bydgoszcz (Fordon)
jaras pisze:
Kto pamięta jak przed przebudową w 1966r wejście do tunelu na perony było w holu na wprost ul.Dworcowej ?.


W niedawno wydanej monografii "Bydgoski węzeł kolejowy", na str. 156 i 160 pokazane są plany przejścia podziemnego z okresu II wojny światowej. Tunel kończył się wejściem schodami na wprost do hali dworca. Mniej więcej tak to pamiętam, lecz nie byłem pewien.
Zwłaszcza, że tak jakoś mi się utrwaliło iż przebudowa zakończyła się w 1968r. - a w tym czasie dojeżdżałem do Bydgoszczy i kompletnie nie pamiętam żadnych większych prac. I nic dziwnego, skoro "nowy" dworzec wraz z przedłużonym tunelem została oddany do użytku we wrześniu 1966r.
Dodatkowo, taka ciekawostka, którą zapamiętałem. Wychodząc z tunelu należało oddać bilet. We wspomnianej wyżej książce jest informacja, że od 1 sierpnia 1961r. zniesioną tą kontrolę, a bilety należało wrzucać do specjalnych skrzynek.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group