Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest czwartek, 28 mar 2024, 22:34

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: sobota, 21 sty 2017, 07:14 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
^^^
Cień się zgadza. To 'koło' trochę źle naniosłem. Porównując je do tarczy zegara, 'fale' widać 'na ósmej', - cień 'na drugiej'. Z hamowaniem nie było tam problemu. Flisacy spokojnie radzili sobie 'tyczkami'. W młodości, często widziałem płynące tratwy. Nawet przed śluzą miejską, gdzie z jej prawej strony nurt rzeki przyspiesza, flisacy zręcznie zatrzymywali swoje tratwy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 21 sty 2017, 14:27 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 8 mar 2011, 01:02
Posty: 437
Ówczesny przemysł drzewny i handel drewnem w Bydgoszczy, nie opierał się wyłącznie na materiale pozyskiwanym z Borów Tucholskich (0,25). Drewno sprowadzane było Wisłą z Galicji, Litwy, Ukrainy i Białorusi. (0,75).
Znaczna jego część wysyłana była bezpośrednio do Niemiec (– via Brda-kanał-Odra-Havela). Transportowano również półfabrykaty.

Nie tylko BSA świadczyło usługi transportowe. Własne holowniki posiadali też spedytorzy, niektóre tartaki i większe zakłady spoza branży drzewnej.
W tamtym czasie, ruch na Brdzie (w obydwu kierunkach) musiał przypominać dzisiejsze autostrady. (vide - https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_Drzewny_w_Bydgoszczy)



W 1905 roku Bromberger Schleppschiffahrt A.G (BSA) zakupiło dwa holowniki łańcuchowe, pływające uprzednio na Haweli, - „KETTENSCHIFF I” i „KETTENSCHIFF II”
(później : - „STATEK ŁAŃCUCHOWY I i II").
To jeden z nich przedstawia zdjęcie zamieszczone powyżej. W tle rozwidlenie Brdy – wejście (wschodnie) do zatoki portowej, widoczne również wiaty składowe na nabrzeżu (końcówka dzisiejszej ulicy Portowej)
i zabudowania tartaku Wilhelmsmühle.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 17 kwie 2020, 20:36 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5901
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Wcześniej już było ale jako wycinek.


Załączniki:
holownik łańcuchowy (Niestandardowy).jpg
holownik łańcuchowy (Niestandardowy).jpg [ 126.1 KiB | Przeglądany 2659 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group