Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest sobota, 3 maja 2025, 14:35

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 698 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 35  Następna
Autor Wiadomość
Post: wtorek, 22 sty 2013, 22:07 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5990
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Nie są to przypadkiem dwa wagony? Trochę to długie ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 22 sty 2013, 23:20 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ten wagon na działkach gabarytowo bardziej pasuje do szerokiego toru. Chociaż mogę się mylić, nigdy nie oglądałem go od czoła, a tyle razy przejeżdżałem koło niego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 23 sty 2013, 16:36 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1855
Trzeba się będzie przyjrzeć dokładniej jak nie będzie śniegu. Wygląda na bardzo wąski i rzeczywiście na dwa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 4 lut 2013, 17:06 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela, 18 paź 2009, 19:10
Posty: 5048
Lokalizacja: Bydgoszcz
Mam świeże zdjęcia wagonu z ulicy Inwalidów. Na moje oko zdecydowanie szeroki tor. Wagon jest jeden. Szerokość wagonu ok 2,2 metra, długość ok 25. Liczba okien: 10 na stronę. Dwa kibelki ;)
Mylący może być wąski półokrągły dach i przewężenie wynikające ze ścięcia przy drzwiach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
=> https://sites.google.com/site/zapomnieni/home


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 4 lut 2013, 17:45 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
Po oględzinach wagonu zdecydowanie jest to szeroki tor. Prawdopodobnie jest to wagon typu 4A lub 1A zwany również zawężakiem lub szczupakiem.

Obrazek

Zdjęcie pochodzi z tej strony:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=7136


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 4 lut 2013, 20:16 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1855
Skuteczne śledztwo wykazało, że nie jest to wąski tor, więc proponuję przerzucić te wpisy - np. do kolejowych reliktów ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 16 lut 2013, 13:43 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7120
Skoro mowa o poprzerabianych wagonach... Kolega, który był kiedyś na rybach, gdzieś (nie pamiętam gdzie), nad Notecią, namierzył taki oto wagonik, pewnie 'od' kolejki z Białośliwia. :D

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 16 lut 2013, 21:23 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5990
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Przy okazji szukania informacji na temat lokomotywy WSL z Torunia, znalazłem takie oto ciekawe ogłoszenie (zwłaszcza jego ostatni fragment jest interesujący).
Zastanawiam się tylko, w którym roku zostało ono umieszczone w internecie.

http://sprzedajemy.pl/lokomotywa-waskot ... sel,246311


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 16 lut 2013, 21:51 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Posty: 2956
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY
Zdaje się że jeszcze aktualne ogłoszenie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 16 lut 2013, 21:57 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1855
Wiem, że gospodarstwo agroturystyczne w Mochlu miało taką lokomotywkę i przymierzało się do uruchomienia kawałka linii dla przyciągnięcia turystów. Trzy takie miał Browar Krajan, poszły na złom. Myślę, że jak rozebrano całkiem linię to upadła nadzieja i gospodarstwo chce ją sprzedać. Przynajmniej za dobrą cenę i nie na przetop.
Wkleję ten tekst ze względu na ciekawe informacje. Jak sprzedadzą to zniknie.

Cytuj:
Lokomotywa wąskotorowa Wls40

Dziś wystawiamy na sprzedaż zabytkową lokomotywę spalinową Wls40 nr 258 z 1954 r. (brak oryginalnej tabliczki) na tor o prześwicie 600mm. Maszyna wyposażona jest w silnik S -324 HL z 1963 roku Wytwórni Silników Wysokoprężnych Andrychów. Lokomotywka pochodzi z jednego z bydgoskich zakładów przemysłowych. U nas jest od ponad 10 lat. Zdaniem poprzedniego właściciela do końca pracowała i była w pełni sprawna. Po likwidacji zakładu rozkradziono m.in. pompę wtryskową, prądnicę i rozrusznik. Silnik jest zalany olejem i był od czasu do czasu „przekręcany”. Uważamy, że jest jak najbardziej możliwe jej ponowne uruchomienie i eksploatacja – wymagać to będzie jednak niewątpliwie trochę nakładu pracy i kosztów.

Lokomotywek typu Wls40 i Wls50 Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu w latach 1952-75 wyprodukowały około 2200 sztuk (od nr 100) i zważywszy na jej numer należy ona z pewnością do najstarszych w Polsce.

Proponowana przez nas cena sprzedaży biorąc pod uwagę ceny nowych analogicznych lokomotywek Wlp sięgające niemal 400 tys. złotych – nie jest naszym zdaniem wygórowana.

Uwaga: nabywca lokomotywki otrzyma w pakiecie oryginalną dokumentację techniczną z opisem technicznym, charakterystyką, rysunkami technicznymi niektórych podzespołów, instrukcją okresowego smarowania, wykazem wyposażenia, instrukcją obsługi skrzyni biegów od identycznej lokomotywki Wls40. Ponadto dodajemy oryginalną Instrukcję Obsługi Silników Wysokoprężnych S 322,323,324,326 (WSW Andrychów 1962) oraz oryginalny Katalog Części Zamiennych S322,323,324,326 (WSW Andrychów 1964).

Specjalna oferta: Z nabywcą inwestorem/zarządcą, który w ciągu 3 lat w ramach prowadzonego przez siebie przedsiębiorstwa uruchomi do celów turystycznych fragment linii kolejowej po byłych Bydgoskich Kolejach Dojazdowych na odcinku Sicienko-Wojnowo-Mochle i wprowadzi na stan taboru oferowaną przez nas lokomotywkę istnieje możliwość zawarcia specjalnej klauzuli/aneksu do umowy sprzedaży o zwrocie przez nas części ceny zakupu. (Szczegóły oferty do indywidualnej negocjacji). Zachęcamy inwestorów, by podjęli trud negocjacyjny z włodarzami gminy Sicienko i podjęli się szczytnej inicjatywy uratowania chociaż niewielkiego fragmentu zabytkowej (znanej od 1895 roku) linii kolejki wąskotorowej. Bliska odległość od niemal 400 tys. miasta (8km), atrakcyjne turystycznie położenie i świetna infrastruktura drogowa oraz gęsta sieć ścieżek rowerowych łączących Bydgoszcz z Sicienkiem – zapewniają rentowność ewentualnej inwestycji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 17 lut 2013, 14:15 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 13 lut 2013, 23:40
Posty: 171
Lokalizacja: Bydgoszcz - Wyżyny
Ewing pisze:
Przy okazji szukania informacji na temat lokomotywy WSL z Torunia, znalazłem takie oto ciekawe ogłoszenie (zwłaszcza jego ostatni fragment jest interesujący).
Zastanawiam się tylko, w którym roku zostało ono umieszczone w internecie.

http://sprzedajemy.pl/lokomotywa-waskot ... sel,246311



Zdaje się, że nie sprzedana do dzisiaj - ostatni raz widziałem ją w październiku 2012.
Stoi na terenie gospodarstwa agro, tego z kawałkiem stadniny, na wschód od Wojnowa (w prawo za byłą knajpą - około 400-500 metrów prosto - zabudowania po lewej).

Jest w gorszym stanie, niż myślęcińska, po spaleniu. Brakuje sporo części, m.in. pompy wtryskowej, zaś chrupanie metalu przez korozję słychać już w Pawłówku... :)
...co do stanu mechanicznego - np. samego silnika, przekładni, hamulców - nie wypowiadam się, ale wygląda to tragicznie.
Lokomotywka stoi po prostu w krzaczorach - nie jest nawet przykryta. Po prostu stoi i ...gnije.

Kompletna renowacja może zająć nawet dwa lata, licząc po 16 roboczogodzin w tygodniu, mając ku temu odpowiednie warunki warsztatowo - narzędziowe.
Renowacja wiązałaby się również z dorabianiem części typowo "karoseryjnych", gdyż piaskowanie elementów przeżartych na wylot przez rdzę, niewiele pomoże.

_________________
...dlaczego w XXI wieku musimy być ludźmi renesansu? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 17 lut 2013, 15:25 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Cytat ;
..."
Specjalna oferta: Z nabywcą inwestorem/zarządcą, który w ciągu 3 lat w ramach prowadzonego przez siebie przedsiębiorstwa uruchomi do celów turystycznych fragment linii kolejowej po byłych Bydgoskich Kolejach Dojazdowych na odcinku Sicienko-Wojnowo-Mochle i wprowadzi na stan taboru oferowaną przez nas lokomotywkę istnieje możliwość zawarcia specjalnej klauzuli/aneksu do umowy sprzedaży o zwrocie przez nas części ceny zakupu. (Szczegóły oferty do indywidualnej negocjacji). Zachęcamy inwestorów, by podjęli trud negocjacyjny z włodarzami gminy Sicienko i podjęli się szczytnej inicjatywy uratowania chociaż niewielkiego fragmentu zabytkowej (znanej od 1895 roku) linii kolejki wąskotorowej. Bliska odległość od niemal 400 tys. miasta (8km), atrakcyjne turystycznie położenie i świetna infrastruktura drogowa oraz gęsta sieć ścieżek rowerowych łączących Bydgoszcz z Sicienkiem – zapewniają rentowność ewentualnej inwestycji..."

Rozpaczliwe wołanie o pomoc i próba ratowania tego co było jeszcze do uratowania kilka lat temu !

Pomoc nie nadeszła w dodatku w zeszłym roku rozebrano resztę torów !

Gdzie były instytucje , samorządy i ....fundacje ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 17 lut 2013, 15:45 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 13 lut 2013, 23:40
Posty: 171
Lokalizacja: Bydgoszcz - Wyżyny
AERO pisze:
Cytat ;
..."
Gdzie były instytucje , samorządy i ....fundacje ?


Jak to gdzie? Tam, gdzie ich siedziby - przecież właśnie tam podpisano zgodę na rozbiórkę torowiska!
Przecież torowisko było dla nich problemem, w kwestii którego wielu zawracało im niepotrzebie tyłki.
Teraz: nie ma torowiska i ...nie ma problemu.

_________________
...dlaczego w XXI wieku musimy być ludźmi renesansu? :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 17 lut 2013, 16:28 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
To pytanie było raczej retoryczne i szczerze mówiąc nie oczekiwałem odpowiedzi.

W tym wątku już wcześniej powiedziano prawie wszystko .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 6 mar 2013, 17:07 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 4 wrz 2012, 20:33
Posty: 165
Wracając do mostu w Koronowie.
Otóż w ubiegłym roku (bodajże na wakacje) wykonano drenaże. Wyglądają tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dodatkowo po wypadku na moście szerokotorowym w Koronowie, przyjechali pewni panowie z PKP, podkopali filar, wstawili bramę i obwiązali drutem.

Obrazek

Postawione były jeszcze tabliczki "zakaz wstępu", lecz zniknęły.
I teraz najlepsze: ziemia nadal się osuwa.

Obrazek

Wczoraj według ludzi, którzy nadal przechodzą przez most tego osuwiska jeszcze nie było.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 6 mar 2013, 18:32 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6984
Więc zagadką :!: pozostają zrobione drenaże :|
W tym tempie za rok będzie tam tyle to zrobienia, że nikt nie da na to pieniędzy :(

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 6 mar 2013, 18:38 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5990
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Jak ma się nie osuwać skoro samej skarpy nikt nie zabezpieczył i nie uzupełnił dotychczasowych ubytków?
Drenaże może i zdadzą egazmin ale jak już będzie zrobione wszystko.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 6 mar 2013, 20:53 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 4 wrz 2012, 20:33
Posty: 165
Standardowo: "Gmina nie ma pieniędzy" :evil:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 21 mar 2013, 13:42 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 4 wrz 2012, 20:33
Posty: 165
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /130329909


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 23 mar 2013, 12:40 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6984
Ostatnio się zastanawiam czy forum jest inspiracją do pisania artykułów w prasie <myśli>

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 698 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 35  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group