Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest piątek, 29 mar 2024, 00:25

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek, 12 sie 2013, 13:58 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 4 kwie 2009, 23:00
Posty: 1078
No...
Autosana nie będzie ;-)

_________________
Z harcerskim pozdrowieniem
SALAMON


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 13 sie 2013, 21:05 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
No i wybrali:
http://zyciebydgoszczy.pl/20130813816/p ... cji-dworca
Jak zwykle urzędasy wiedzą najlepiej. Może by tak spytali mieszkańców Bydgoszczy o zdanie.

Po co nam taki "wypasiony" dworzec jak wiadomo że PKP stacza się na bocznicę. U nas wystarczyła by budka z biletami.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 15 sie 2013, 22:45 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 11 lis 2009, 22:37
Posty: 406
raczej automat, albo apka na smartfona ;-)

_________________
"Cudze wiedzieć rzeczy ciekawość jest, a swoje potrzeba"
Andrzej Maksymilian Fredro


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 16 sie 2013, 08:51 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5901
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Tak więc niedługo pociągi będą zatrzymywały się na stacji Bydgoszcz-Żelazko :(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 16 sie 2013, 10:50 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6985
a mi się akurat najbardziej ta opcja podoba, w końcu będzie widać budynek pomiędzy peronami

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 23 lut 2014, 17:05 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 12 sie 2009, 19:53
Posty: 2097
W załączeniu do dyskusji plan dworca z roku ??? Nie wiem. Wygląda na lata 70/80-te XIX wieku. Mapa nie jest datowana.


Załączniki:
CAM00480.jpg
CAM00480.jpg [ 97.38 KiB | Przeglądany 7804 razy ]
CAM00479.jpg
CAM00479.jpg [ 87.83 KiB | Przeglądany 7804 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 25 lut 2014, 12:52 
Offline
Gość

Rejestracja: czwartek, 9 maja 2013, 12:01
Posty: 113
Zawsze można tak:
- skromnie (kryzysowe lata mamy :):))
- jest Autosan :):)
- łatwe dojście z dworca do głównej ulicy
- bez żadnych fajerwerk i futurystycznych aranżacji


Załączniki:
bydgoszcz głowna 2014.jpg
bydgoszcz głowna 2014.jpg [ 109.62 KiB | Przeglądany 7778 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 25 lut 2014, 17:07 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
^^^ I ochrona środowiska przymknie oko na wielki dym. :D

Czy znane są jakieś inne wizki, z szerszym widokiem? Buki z kwiatami i z czymś tam jeszcze, dochodzące do skrzyżowania z Warszawską, są pozamykane i ponoć będą rozebrane. Czy w ich miejscu będą również dworcowe obiekty?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 25 lut 2014, 18:21 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5901
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Za jakiś czas zaprosimy go do Bydgoszczy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=xB974isJSzY


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 25 lut 2014, 21:49 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6985
BYDZIAK 1958 pisze:
^^^ I ochrona środowiska przymknie oko na wielki dym. :D

Czy znane są jakieś inne wizki, z szerszym widokiem? Buki z kwiatami i z czymś tam jeszcze, dochodzące do skrzyżowania z Warszawską, są pozamykane i ponoć będą rozebrane. Czy w ich miejscu będą również dworcowe obiekty?


ja nie widziałem innych wizualizacji po za tymi znanymi

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 21 mar 2014, 07:40 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
Natrafiłem na takie zdjęcie, z lat bodaj siedemdziesiątych XXw. Na naszej kolei, to był schyłek 'wieku pary'. Po lewej stronie kadru, w oddali, widać niebieską budkę dźwigu przy składowisku węgla do parowozów. Tor, po którym tam podjeżdżał parowóz, był położony spadziście i we właściwym miejscu załadunku węglem lokomotywa wraz z tendrem była do połowy pod poziomem terenu. Rozwiązanie to ułatwiało sam załadunek węgla i jego obserwację tej czynności, operatorowi w budce dźwigu.


Załączniki:
Tr 203.JPG
Tr 203.JPG [ 57.63 KiB | Przeglądany 7650 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 21 mar 2014, 08:37 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34
Posty: 491
Pierwsze primo - lata siedemdziesiąte w Polsce to epoka pary w pełni. Co więcej, w pierwszej połowie lat 80tych parowozy powróciły na wiele linii obsługiwanych wcześniej przez trakcję spalinową, wiadomo problemy z ropą i awaryjnym taborem. Schyłek to końcówka lat osiemdziesiątych, ostatnie rozkładowe pociągi prowadzone parowozem to pierwsza połowa lat 90tych (poza Wolsztynem oczywiście). W latach 1990-1991 wskutek ostrej zimy przywrócono np. do ruchu niektóre już odstawione w zapas kopciuchy.
W latach siedemdziesiątych w zasadzie wycofano parowozy serii przedwojennych, ale w powszechnym użyciu jeszcze przez kilkanaście lat zostały serie wojenne i powojenne.
Co do nawęglania - na Bydgoszcz Główna było unikatowe urządzenie do nawęglania, gdzie parowóz zjeżdżał poniżej poziomu gruntu, pod pomost z którego węgiel zsypywano z wózków węglowych do tendra. Dół zasypano we wczesnych latach 90tych. Urządzenie nie było związane ze zwykłym dźwigiem do nawęglania widocznym na zdjęciu powyżej, zresztą często na torze przy takim żurawiu był dół oczystkowy, więc tam torów nie zagłębiano. W sieci krąży zdjęcie Teigreka zjeżdżającego pod nasz pomost do nawęglania.

_________________
Situation Normal All F....... Up


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 21 mar 2014, 11:43 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
Tak trochę w temacie i nie w temacie :D
Moje prywatne nawęglanie :D


Załączniki:
Nawęglanie.jpg
Nawęglanie.jpg [ 43.08 KiB | Przeglądany 7635 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 21 mar 2014, 11:56 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Posty: 2926
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY
WDW pisze:
Co do nawęglania - na Bydgoszcz Główna było unikatowe urządzenie do nawęglania, gdzie parowóz zjeżdżał poniżej poziomu gruntu, pod pomost z którego węgiel zsypywano z wózków węglowych do tendra. Dół zasypano we wczesnych latach 90tych. Urządzenie nie było związane ze zwykłym dźwigiem do nawęglania widocznym na zdjęciu powyżej, zresztą często na torze przy takim żurawiu był dół oczystkowy, więc tam torów nie zagłębiano. W sieci krąży zdjęcie Teigreka zjeżdżającego pod nasz pomost do nawęglania.

Pamiętam doskonale te urządzenie i miejsce gdzie to było.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 21 mar 2014, 21:22 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
WDW pisze:
(...)
Urządzenie nie było związane ze zwykłym dźwigiem do nawęglania widocznym na zdjęciu powyżej, zresztą często na torze przy takim żurawiu był dół oczystkowy, więc tam torów nie zagłębiano. W sieci krąży zdjęcie Teigreka zjeżdżającego pod nasz pomost do nawęglania.


Wydawało mi się że 'ten z niebieska budką', brał w tym nawęglaniu udział. Choćby pośrednio, przez sypanie węgla do tych wózków (o których nie wspomniałem, bo zapomniałem) :mrgreen:

bunkier pisze:
Tak trochę w temacie i nie w temacie :D
Moje prywatne nawęglanie :D


Całą moja makietę przekazałem w inne ręce. Ale mam wciąż do TT-tki sentyment. :za


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 22 mar 2014, 08:37 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34
Posty: 491
Bydziaku, węgiel na wózki trafiał z reguły z zasobnika zsypowego (były różne konstrukcje, od typowych "lejków", po pudła skasowanych talbotów), czasem taśmociągiem prosto z zasieku (obecnie widać taki układ w Wolsztynie), czasem też ręcznie ładowano wózki łopatami. Wózek z węglem był wpychany po szynach pod żuraw stacjonarny, który widać na zdjęciu i podpinany pod pałąk. Taki żuraw stacjonarny nie mógł "sam sobie" napełnić wózków węglem, to zwykły dźwig :)
Może Jaras napisze coś na temat pomostu do nawęglania? Tam raczej też trafiały wózki napełnione węglem w sposób powyższy.

_________________
Situation Normal All F....... Up


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 23 mar 2014, 09:53 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
^^^ W takim razie do czego służył tam ten 'dźwig', który swe pole działania miał w promieniu sięgającym tory? :shock:
Bunkrowi dał radę nawęglać parowozy TT-tki... :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 12 kwie 2014, 19:47 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Posty: 2926
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY
W Bydgoszczy węgiel do wózków ładowany był ładowaczem takim podobnym do dżwigu,następnie wózek z węglem trafiał na pomost gdzie zsypywano go do tendra parowozu.


Załączniki:
Komentarz: wąwóz do nawęglania
DSC03977.JPG
DSC03977.JPG [ 102.55 KiB | Przeglądany 7474 razy ]
Komentarz: tutaj był widać naocznie zagłębienie
DSC03903.JPG
DSC03903.JPG [ 192.65 KiB | Przeglądany 7474 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 13 kwie 2014, 14:59 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6985
Cytuj:
tutaj był widać naocznie zagłębienie


? :? a po Polsku? :D

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 14 kwie 2014, 08:37 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Posty: 2926
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY
Drugie zdjęcie pokazuje miejsce gdzie był wąwóz do nawęglania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group