Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER" https://www.forum.bsmz.org/ |
|
Bocznica kolejowa do Belmy https://www.forum.bsmz.org/viewtopic.php?f=96&t=6446 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | krajan [ środa, 12 mar 2014, 12:38 ] | |||||||
Tytuł: | Bocznica kolejowa do Belmy | |||||||
Na forum był już poruszany temat tej bocznicy, jednak postanowiłem zrobić porządek i założyć nowy temat. Przytoczę wcześniejsze wypowiedzi: monter1951 pisze: Bocznica do stacji Jasiniec- Białe Błota została rozebrana, w czasach kiedy to wszystko było czynne lokomotywę prowadził mój ojciec.Często zabierał mnie i pozwalał mi prowadzić maszynę. Sześć wagonów potrafiła szarpnąć.Ciekawą i śmieszną sprawą było to że w czasach głębokiego PRL-u produkcja zapalników była owiana wielką tajemnicą , a pracownicy jako siatki używali taśmy z wykrojonych łyżek. legli (z 2012r. wypowiedź) pisze: może i rozebrali ale z tego co pamiętam tak ze 6 lat temu może 7, były jeszcze w lesie jakieś tory które prowadziły do "Belmy" Wszelkie dodatkowe informacje mile widziane. DUŻA MAPA
|
Autor: | monter1951 [ wtorek, 18 mar 2014, 17:25 ] | |||||||||||||||
Tytuł: | Re: Bocznica kolejowa do Belmy | |||||||||||||||
Bocznica z drugiego końca- stacja Jasiniec Białebłota. Taka lokomotywka ciągała wagony po tej bocznicy.
|
Autor: | lisiogonek [ środa, 19 mar 2014, 18:15 ] |
Tytuł: | Re: Bocznica kolejowa do Belmy |
Wydaje się mi że zwrotnica widoczna na zdjęciu opisanym jako "przygotowane do wywiezienia" jest rozkręcona przez same PKP-PLK. To jest częsta praktyka że z nieużywanych torów wykręca się potrzebne elementy i montuje się tam gdzie jest najpilniejsza potrzeba. Np w taki sposób rozkręcono kawałek prawej mijanki na następnej stacji Rynarzewo-Zamość. W Białośliwiu PLK podobnie postępuje z skrajnym torem południowym. Co ciekawe to jest działanie poniekąd by można rzec "na kredyt" ponieważ układ torowy stacji teoretycznie musi być taki jaki jest zatwierdzony w regulaminie technicznym stacji. W praktyce to najwyraźniej nikt sobie nie robi wielkiego problemu z tego - ważniejsze jest utrzymywanie torów potrzebnych do bieżącej obsługi ruchu. Bocznicę do Belmy rozebrano chyba w 2004 lub 2005 roku. Nie wiem kiedy zdemontowano semafory...A może ktoś zna plan układu torowego tej stacji i podzieliłby się z nami tą wiedzą? Za młodego bywałem tam parę razy ale nie pamiętam jak dokładnie to wyglądało... |
Autor: | krajan [ środa, 19 mar 2014, 18:54 ] | ||
Tytuł: | Re: Bocznica kolejowa do Belmy | ||
Układ torowy jest widoczny na: http://geoportal.rdos-bydgoszcz.pl/ Jak przybliżysz to miejsce w prawym górnym rogu zmień na 'RASTER'.
|
Autor: | monter1951 [ środa, 19 mar 2014, 20:49 ] | ||
Tytuł: | Re: Bocznica kolejowa do Belmy | ||
Troszkę inaczej to wyglądało, tor do Belmy wychodził z bocznicy a nie ze szlaku.(Biegł równolegle do szlaku) Od strony lasu: 1.tor odbiorczy 2. tor zdawczy 3. mijanka 4.szlak 5. boczny tor, obecnie składnicy węgla i skupu złomu a kiedyś OTL-u. Obok znajdował się skład drewna i tam ładowane było drewno na wagony. Mam pewne wątpliwości czy przed wymianą torów nie było tam jeszcze jednej mijanki, za dużo wolnego miejsca jest między szlakiem a torem mijankowym. Semafory i sygnalizatory wycięte w pień.
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |