Jesli sugerowac sie wypowiedzia WDW to sytuacja w Bydgoszczy jest wprost przeciwna do pilskiej. W Pile i miasto i starostwo jest zainteresowane zachowaniem parowozowni. Takie stanowisko zajmuje rowniez Wielkopolska Organizacja Turystyczna wspolpracujaca z Urzedem Marszalkowskim. Sa rowniez przedsiebiorcy branzy kolejowej ktorym zalezy o mozliwosc prowadzenia dzialanosci w budynku.
Dzis widzialem material w Waszej regionalnej telewizji poswiecony rewitalizacji Wyspy Mlynskiej. Wniosek jaki plynal to ten ze rowniez Wasze wladze maja na uwadze ochrone zabytkow.
Miejscowy plan zagospodarowania zawsze mozna zmienic i budynek smialo moglby sluzyc celom uslugowym. W procedurze oprawocywania planu ma prawo brac udzial spoleczenstwo.Poznanski Stary Browar i lodzka Manufaktura to swiadectwa ze z czegos czemu grozi rozbiorka mozna zrobic glowna atrakcje. Bydgoski okragkly nietypowy budynek moglby byc ciekawostka dla wielu i niekoniecznie musi cieszyc tylko milosnikow kolei.
Krakow ma cos takiego:
http://www.wiadomosci24.pl/artykul/krak ... 85237.html Bydgoszcz moglaby miec cos podobnego lecz w wiekszej skali.
Ponadto wiele sie obiecuje po turystyce kolejowej. Niedaleko Bydgoszczy, bo w Pile beda mialy miejsce warsztaty starych parowozow i wspolczesnego taboru. Rowniez dosc niedaleko, bo w Tczewie bedzie funckjonowal skansen kolejowy. Pila, Bydgoszcz i Tczew polozone sa na trojkacie. Mysle ze trzy okragle parowozownie bylby niemala atrakcja dla turystow z kraju i z zagranicy. Latwiej byloby cos takiego rozpromowac. Dodam ze juz teraz do Pily przyjezdzaja zwiedzajacy z kraju i z zagranicy.
Skoro istnieja plany przeniesienia Pesy to mozna np. zastosowac model dorazny i np.jesli Pesa nie jest zainteresowana turystyka kolejowa to moze chociaz uzytkowac budynek jako magazyn. Dla niektorych milosnikow kolei sam fakt pozania histori i sfotografowania czegos cos co istnieje i ma sie dobrze to juz duzo.W kazdym razie cokolwiek by nie zrobiono w celu uratowania zabytku, to napewno by dodaloby to rozwijajacej sie spolce prestizu.
Najwazniejsze zeby budynek przetrwal Stad tez koniecznosc zainteresowania tematem obecnego wlasciela, konserwatora zabytkow, samorzadu. Dodam ze media i internet to rowniez niemala sila.
W przyszlym roku minie 160-lecie uruchomienia w Pile Ostbahnu. Byc moze dojdzie do uroczystosci,ktore swoim zasiegiem obejma rowniez Bydgoszcz. W przyszlym roku bedzie miala miejsce rowniez 160 rocznica urochomienia bydgoskiej stacji. Krotko mowiac przyszly rok moze byc bardzo dobra okazja by pochwalic sie rowniez bydgoskim osiagnieciami w zakresie coraz to popularniejszych w kraju inicjatyw ratowania kolejowych zabytkow.
Samorzadowe wybory sie zblizaja. Bydgoski okraglak moze byc tematem dla kampani i publicznej dyskusji.
Z tego co sie orientuje rowniez i w Bydgoszczy sa milosnicy kolei. Byc moze rowniez oni popra pomsyl. Mysle ze z kraju rowniez poplynelyby sygnaly poparcia.
Ale czy to wszystko stanie sie faktem od Was zalezy drodzy Bydgoszczanie! Do dzialania Was zachecam i trzymam kciuki!Naprawde malym wysilkiem mozecie zrobic wiele!
