Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest piątek, 29 mar 2024, 00:05

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 238 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna
Autor Wiadomość
Post: poniedziałek, 30 wrz 2013, 15:02 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
bunkier pisze:
Wagonów nie liczyłem, ale faktycznie skład był bardzo długi. Sam początek to dwa parowozy, węglarka i wagon techniczny. Dopiero za nimi wagon restauracyjny i wagony sypialne. Pewnie parowozy na trasie nuciły sobie: "pomóż bracie, pomóż bracie" w rytm stukotu kół :D


^^^ Na Twoich zdjęciach wyżej, widać, że musiał się zmienić układ kolejności wagonów. Za dwoma parowozami z tendrami, nie widać węglarki i technicznego. Chyba że jako techniczny służył ten, który widać jako pierwszy. Ok 12-stej byłem w rejonie dworca i słyszałem gwizd parowozów. Wtedy był ich odjazd?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 wrz 2013, 16:12 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
paschendaele pisze:
jedna dosyć celna uwaga..
takie 2 parowozy mają ogromną siłę i pociągną nawet te 60 wagonów - przynajmniej miało to jakiś sens
teraz.. jedna albo nie wiedzieć czemu 2 lokomotywy ciągną 1, 2 lub w najlepszym przypadku 5 wagonów..
i nie wiedzieć w jaki sposób bardziej im się to opłaca niż w pierwszym przypadku
ale to je PKP - tego nikt nie zrozumie

Dzisiaj policzyłem wagony: 9 osobowych + 1 techniczny + 1 węglarka. Organizatorem przejazdu nie było PKP.
Wagony i BR 52 były niemieckie, nasza była Ty 42, taka atrakcja dla podróżujących tym składem. Wczoraj wydawało mi się ze było więcej wagonów :D Może kolega ziolek liczył wagony ?

BYDZIAK 1958 pisze:
^^^ Na Twoich zdjęciach wyżej, widać, że musiał się zmienić układ kolejności wagonów. Za dwoma parowozami z tendrami, nie widać węglarki i technicznego. Chyba że jako techniczny służył ten, który widać jako pierwszy. Ok 12-stej byłem w rejonie dworca i słyszałem gwizd parowozów. Wtedy był ich odjazd?

Odjazd był o 11:55
Parowozy zostały zamienione miejscami, pierwszy był BR 52 drugi Ty 42 za nimi wagony osobowe, techniczny i węglarka trafiły na koniec składu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 wrz 2013, 17:07 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34
Posty: 491
Jak się siedziało u prababci i liczyło wagony, to te wagony woziły rozkładowo węgiel, ludzi i większość tego co wymagało transportu z punktu a do b.
Dzisiaj uruchamia się pociąg z kopciuchem na życzenie, a więc za opłatą. Ile ludzi zbierzesz, tyle wagonów zamawiasz. Jak Niemcy zebrali chętnych na kilka wagonów, to tyle jechało. Po grzyba podpinać puste?
Żadna filozofia, kapitalizm.

_________________
Situation Normal All F....... Up


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 wrz 2013, 19:31 
Offline
Gość

Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 19:14
Posty: 42
bunkier pisze:
Dzisiaj skład odjechał punktualnie.
Zastanawiam się, jeżeli niemieccy miłośnicy kolei obejrzeli bydgoskiego okrąglaka, który jest w opłakanym stanie to co sobie pomyśleli. Czy właścicielowi nie jest wstyd za taki stan budynku ?


Powinno być i to nie tylko wtedy i nie tylko przed Niemcami. Tak samo winno być PKP S.A. wstyd za stan parowozowni w Pile.

Ja w Pile doliczyłem się 15 wagonów łącznie z polską węglarką i wagonem z Chabówki. Zatem niemieckich było 13. Imponujące.

Eh. Marzy mi się więcej takich widoków pociągów, w których wożono by turystów chętnych zobaczyć polskie okrąglaki. :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 30 wrz 2013, 19:58 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: piątek, 26 gru 2008, 00:00
Posty: 5901
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Jak tak dalej pójdzie to za chwilę będzie można je oglądać wyłącznie na archiwalnych fotkach :(


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 1 paź 2013, 11:00 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 12 kwie 2009, 23:00
Posty: 290
Lokalizacja: Bydgoszcz (Fordon)
Fotka z przejazdu pociągu przez stację w Rynkowie. Cały przejazd, od momentu pojawienia się pociągu na łuku przed stacją trwał nieco ponad minutę. Wagony liczyłem w domu, ze zdjęć, wyszło 13 + węglarka. Ale pewności nie mam.


Załączniki:
1255.jpg
1255.jpg [ 169.87 KiB | Przeglądany 5921 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 1 paź 2013, 11:08 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
Poddaję się :):) ja też liczyłem wagony ze zdjęć :D Ale co tam wagony, ważniejsze były lokomotywy :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 2 paź 2013, 13:02 
Offline
Gość

Rejestracja: czwartek, 9 maja 2013, 12:01
Posty: 113
tutaj są fotki z maja 1976 roku!!! przedstawiają zdjęcia parowozów na stacji Bydgoszcz Główna, widać dobrze zachowaną parowozownie.
link: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 5,page=all


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 2 paź 2013, 16:31 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: środa, 12 sie 2009, 19:53
Posty: 2097
A na parowozie mój wuja, Marian :shock: :shock: Był maszynistą. Jestem pod wrażeniem . Dzięki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 2 paź 2013, 18:29 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
^^^ Ciekawe zdjęcia. :za
Na drugim zdjęciu (od góry), nad parowozem, widać, zapewne w bardzo dobrym stanie, dach omawianego w temacie okrąglaka, który wtedy był tendrownią. (Naprawiane tam były tendry)
Na dziewiątym zdjęciu widać Pt 47 12, wyruszający zapewne na jazdę próbną. Wygląda na to, że jest on po naprawie głównej. Dopiero po powrocie i usunięciu często drobnych usterek, parowóz był malowany i przekazywany do ruchu. :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 2 paź 2013, 21:10 
Offline
Gość

Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 19:14
Posty: 42
Nieco odbiegnę od tematu. Jeśli ktoś czuje się oburzony, to niech czuje się również zaproszony. :)

Lightskin – performance, w którym kompozycja świetlna tworzy na ciele tancerki egzoszkielet. Światło jest w czasie rzeczywistym bezprzewodowo “przesyłane” do kostiumu tancerki i sprzężone z projektowanym w przestrzeni dźwiękiem, powstaje w ten sposób rodzaj wirtualnej mapy ciała. Poprzez ruch zaburzona zostaje ciągłość obecności oraz percepcja wzrokowa, co tworzy nieustanne powidoki zdefragmentowanego świetlnie ciała. Pulsujący luminescencjami ruch tancerki definiuje przestrzeń i wyznacza jej specyfikę.
Patryk Lichota – programowanie światła i dźwięku

PIŁA/ DWORZEC PKP
6.10.2013R. GODZ. 18:00

"LIGHTSKIN - performatywna rewitalizacja przestrzeni miejskich". Śrem, Jarocin, Krotoszyn, Piła ,Chodzież, Konin, Kalisz, Ostrów Wielkopolski.
Projekt we współpracy ze Stowarzyszeniem KOD_KROWA realizowany w okresie w okresie od 1 sierpnia 2013 do 4 listopada 2013 przy wsparciu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.

Wideo prezentujące projekt LIGHTSKIN: http://vimeo.com/69623795

Występ projektu LIGHTSKIN zostanie poprzedzony prezentacją twórczości Pilskiej Grupy Pasjonatów Fotografii KADR, ukazującej artystyczne i fotograficzne spojrzenie na przestrzeń wymagającą rewitalizacji. Twórczość ta powstała w czasie fotograficznych spacerów w kolejowej przestrzeni, dziś nieco zapomnianej, oczekującej przywrócenia do niej życia. Jest zapisem krajobrazu, któremu winno być przywrócone pierwotne piękno.


Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 14 paź 2013, 20:37 
Offline
Gość

Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 19:14
Posty: 42
Trochę kultury z parowozownią bądź z koleją w Bydgoszczy w tle:
http://pdl.vimeocdn.com/66190/374/14921 ... e01f4d643e
http://pdl.vimeocdn.com/26984/024/14922 ... 2b26ef2e3b
http://pdl.vimeocdn.com/29357/387/14918 ... 7f837b764f

Pozostałe materiały:
http://roundhouse-reverb.de/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 19 gru 2013, 19:14 
Offline
Gość

Rejestracja: czwartek, 18 mar 2010, 19:14
Posty: 42
Trochę informacji prasowych z zagranicy:

http://ooo.instergod.ru/avtokolonna-1801.html
http://ooo.instergod.ru/bauprojekt-in-pankow.html

oraz z Polski:
http://www.zycie.pila.pl/miasto/informa ... /index.php

wniosek:
Jeśli coś ma się udać Niemcom i Rosjanom, tym bardziej powinno się udać Polakom, również w Bydgoszczy! :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 19 sty 2014, 09:53 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela, 26 maja 2013, 20:20
Posty: 101
Od jakiegoś już czasu okrąglak i teren wokół jest własnością
Pesa Bydgoszcz.
Teren chroniony przez strażników zakładu.
Co dalej z tym się będzie działo? - Czas pokaże.
PzDr.

_________________
saper.lucim@wp.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 11 mar 2014, 21:04 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 6931
W dzisiejszych Zbliżeniach, prezes 'P',- nowy właściciel okrąglaka, był wyraźnie wnerwiony informacją, że budynek ten jest zabytkiem...
We wieczornych 'Z', też pewnie to jeszcze raz pokażą...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 12 mar 2014, 18:37 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 9 paź 2008, 23:00
Posty: 5304
Lokalizacja: Bydgoszcz
Bardzo dobrze że budynek został wpisany do rejestru zabytków. Może nowobogaccy w końcu zrozumieją że nie są panami tego świata. Doprowadzili do ruiny, powinni ponieść konsekwencje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 13 mar 2014, 09:26 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6985
Cytuj:
Zabytkowa parowozownia w ruinie hamuje inwestycje Pesy.
Wojewódzki konserwator zabytków wpisał XIX-wieczną parowozownię do rejestru zabytków. To krzyżuje plany Pesy, która w tym miejscu chciała wybudować nową halę i zatrudnić około 300 nowych pracowników.
Parowozownia, która jest położona na terenach Pesy, powstała w latach 70. XIX w. Była częścią jednego z najstarszych kompleksów dworcowych w kraju. Nieużywana od lat, niszczeje w błyskawicznym tempie...


Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... tycje.html

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 13 mar 2014, 10:37 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Cytuj:
To rażące łamanie prawa - mówi prezydent Rafał Bruski.


Brawo !
Tak trzymać panie prezydencie !

W następnej kolejności należy wyburzyć Farę i Spichrze . Inwestorzy tylko czekają na taką okazję.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 13 mar 2014, 12:10 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 9 lip 2013, 12:17
Posty: 65
Zahamujmy rozwój jednego z nielicznych porządnych pracodawców w tym mieście, ale obrońmy rozpadającą się parowozownię - brawo! Wszak Bydgoszcz i okolica to tak bogaty region, że stać go na to, aby Pesa wyniosła się do Mińska Mazowieckiego (jak zapowiada). Zróbmy z Bydgoszczy skansen rozpadających się zabytków. Co tam rozwój, inwestycje, bezrobocie. Ta parowozownia jest nasza, przez nas wykonana i nie jest to nasze ostatnie słowo!

Ja rozumiem troskę o zabytki, ale nie można popadać w paranoję. Pan konserwator zainteresował się obiektem dopiero teraz? A wcześniej nie wiedział o istnieniu i fatalnym stanie technicznym parowozowni?

Nie postępują tak dalej, a w tym mieście największym pracodawca pozostanie PUP.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 13 mar 2014, 12:16 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6985
Zabytków w Bydgoszczy jest niewiele. Te najcenniejsze mogą stać się wizytówką miasta i zachętą, by to miasto odwiedzić.
Z drugiej strony patrząc: nagle potrzeba miejsca na zbudowanie hali i zatrudnienia 300osób (nie chcę wnikać w temat umów na krótki okres i zarobkach).
Trzeba to jakoś pogodzić, znaleźć jakiś złoty środek.

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 238 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group