RadekO pisze:
Hej, jestem nowy lecz nieco wtajemniczony w historie wąskiego toru Bydgosko Wyrzyskiej Kolei Dojazdowej

bardzo ciekawe informacje, jeśli chcielibyście co nieco więcej zapraszamy na nasze forum Wyrzyskiej Kolejki wraz z Lisiogonkiem staramy ocalić od zapomnienia takie ciekawostki.
http://www.wkp600mm.fora.pl 
(jeśli nie mogę udostępniać linków - bardzo przepraszam moderatorów)
Zaglądałem tam troszkę, ale akurat o odcinkach Bydgoszcz-Smukała i Smukała-Maksymilianowo zbyt wiele nie znalazłem. No chyba że słabo szukałem

WDW pisze:
Niegdysiejszy szlak, czyli ul. Biwakowa, widok w kierunku Restauracji ze starej pętli autobusu 58:

O właśnie tej fotki brakuje do kompletnego opisu przebiegu trasy do Karbidowni! Dzieki.

I na dokładkę jeszcze to:

...i jedziemy kolejką dalej

. Po zjeździe ze Smukały Górnej, nasypem który dziś jest ul. Biwakową, skład mógł zjechać na bocznicę Carbidfabrik Mühlthal, lub wjechać na most przez Brdę. Po zachodnim przyczółku, stanowiącym betonową konstrukcję, będacą jednoczesnie jazem spiętrzajacym wodę, nie ma właściwie śladu. Jak wynika z tekstu przedstawionego przez WDW w wątku o karbidowni, budowla ta została wysadzona w 1939 r, tym samym przecinając szlak Smukała-Maksymilianowo na pół. Wprawdzie z wody wystaje drewniany pal, ale trudno orzec czego to pozostałość.
prawdopodobnie jest to zachodni jaz, stanowiący wjazd na groblę od strony fabryki karbidu..

... a to pozostałość po jakiejś drewnianej konstrukcji. Widok z drugiego brzegu.

... teraz parę fotek z brzegu wschodniego. Tu zachowała się znacznie większa cześć betonowego przyczółka, który był jednocześnie mostem łączącym groblę i prowadził nad kanałem doprowadzającym wodę do elektrowni wodnej.

... resztki torów w betonowej nawierzchni...

... 600 mmm!


Widoczne na zdjęciach stalowe balustrady są oryginalne. Widać to znakomicie na starych fotografiach zamieszczonych przez WDW w wątku o Carbidfabrik Muhlthal
