Znalazłem interesujące stare zdjęcia na których widać słupy DYWIDAG
Na Babiej Wsi ocalało 8 słupów. Na starej fotografii można doliczyć się
około 20 z nich. Charakterystyczny wysoki słup z daszkiem. Nadal podtrzymują trakcję elektryczną.
Miałem kiedyś to zdjęcie w doskonałej jakości. Niestety nie mogę go odszukać. Może ktoś z Was ma lepszej jakości to zdjęcie. Proszę mi podesłać. Będzie można dokładniej policzyć policzyć słupy.
Kolejne znane zdjęcie. Niby nic... a jednak!
W 1955 wybudowano w czynie społecznym linię z mijankami w ciągu ul. Gdańskiej od ul. Chodkiewicza do nowego osiedla – Leśnego. Analizując zdjęcie widać
dwa słupy DYWIDAG przy mijance. Linia ta przechodziła przez tory kolejowe na Artyleryjskiej, skąd na Leśne kursował wahadłowo jeden wóz. Reszta kończyła bieg przed przejazdem kolejowym.
Na nieistniejącej pętli tramwajowej (mijance) przy ul. Gdańskiej przy wejściu na stadion Zawisza - widoczne na starym zdjęciu są
trzy kolejne słupy.Udało się odszukać kilkanaście nowych i jeden nam ubył...
Ostatnio jeden słup poszedł na przemiał na ul. Dworcowej! Jak się buduje to trzeba coś przemielić. Tak więc słup poszedł na przemiał. MIało to miejsce w 2012 roku.
Tak wyglądał słup w grudniu 2011 roku.
Widać tabliczkę...
Po kilku latach poszukiwań można podsumować to tak:
Lokalizacje nieistniejące:7 szt. na pętli tramwajowej na ul. Glinki – nieaktualna lokalizacja. Zostały
zastąpione nowymi słupami, a poprzednie zutylizowano.
1 szt. ul. Dworcowa przy wieżowcu Famoru – zlikwidowany słup w 2012 roku w
czasie remontu ulicy
2 szt. ul. Gdańska skrzyżowanie z ul Artyleryjską – widoczne na starym zdjęciu
„Wspominaj Bydgoszcz” Zdjęcie wykonano prawdopodobnie w 1955 roku lub później .
3 szt. ul. Gdańska przy nieistniejącej pętli tramwajowej przy wejściu na
stadion Zawisza - widoczne na starym zdjęciu rok 1980.
Lokalizacje istniejące.8 (było minimum 20 widać na starym zdjęciu) szt. na pętli tramwajowej Babia Wieś
3 szt. na pętli tramwajowej na ul. Toruńskiej przy przystanku STOMIL
3 szt. na ul. Gdańskiej, po prawej stronie w kierunku stadionu, przy nr
posesji od 112 do 128
2 szt. w Łęgnowie na skrzyżowaniu ul. Nowotoruńskiej i ul. Hutniczej
1 szt. na ul. Zygmunta Augusta na terenie nieczynnej zajezdni tramwajowej
1 szt. na ul. Poznańskiej po prawej stronie, jadąc w kierunku ul. Szubińskiej –
oryginalna lokalizacja
1 szt. na ul. Toruńskiej na wysokości ul. Perłowej
1 szt. na ul. Nakielskiej róg Stefana Czarnieckiego
12 szt. na ul. Toruńskiej 278 na terenie Zakładu Tramwajowego
2 szt. na ul. Wały Jagiellońskie na przeciw budynku sądu na pasie zieleni,
ukryte pomiędzy drzewami i krzewami pośrodku drogi. – oryginalna lokalizacja
1 szt. ul. Wały Jagiellońskie po prawej stronie od posesji nr 12 (Bydgoska
Medyczna Przychodnia "Centrum"), po prawej stronie, bramy wjazdowej do NIK-u, na
początku muru aresztu śledczego na trawniku – oryginalna lokalizacja
35 SŁUPÓW ocalało do dnia dzisiejszego!
• 2 szt. haków zamocowanych do elewacji budynków przy ul. Poznańskiej nr 23 i 26
Do tematy powrócę wkrótce
-- czwartek, 4 paź 2012, 00:51 --
"Odkryj z nami ślady linii trolejbusowej budowanej przez Niemców"
35 betonowych słupów do zawieszenia trakcji trolejbusowej, dziewięć tabliczek znamionowych i kilka oryginalnych haków na ścianach budynków - tyle pozostało po 68 latach z planowanej i częściowo zrealizowanej linii trolejbusowej w Bydgoszczy.
Więcej w Gazecie Wyborczej
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/56 ... wanej.html