Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest piątek, 18 lip 2025, 23:15

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: piątek, 27 lut 2015, 23:45 
Offline
Gość

Rejestracja: środa, 9 sty 2013, 13:53
Posty: 1177
Lokalizacja: B-szcz
W jakiej miejscowości i w jakim miejscu znajduje się ten pojazd? I żeby nie było za łatwo jaki przewoźnik wozi pasażerów tym pojazdem stojącym na torach?


Załączniki:
komunikacja.jpg
komunikacja.jpg [ 91.73 KiB | Przeglądany 5020 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 28 lut 2015, 15:55 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7141
Cała seria tych 'Wukadek', na początku lat dziewięćdziesiątych XXw, przeszła przez niedawno rozebranego okrąglaka, (czyli starą lokomotywownię, potem tendrownię). Tam przeszły remonty, w których główną zmianą, była modernizacja przedziałów maszynisty. Z małych i ciasnych przebudowane zostały na większe i wygodniejsze.
Fotka jest z jednej :?: ze stacji, do których dociera WKD. :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 28 lut 2015, 23:43 
Offline
Gość

Rejestracja: środa, 9 sty 2013, 13:53
Posty: 1177
Lokalizacja: B-szcz
BYDZIAK 1958 pisze:
Fotka jest z jednej :?: ze stacji, do których dociera WKD. :D


Tak, masz rację. Teraz zostaje do rozstrzygnięcia drobiazg - której... Ponieważ dla nas bydgoszczan nie jest to łatwe bo zbyt często nie korzystamy z WKD to podpowiem, że to nie jest jedna z byle jakich przypadkowych stacyjek, ale jedna z bardziej charakterystycznych i ważniejszych z punktu widzenia tej sieci.

Celowo w pierwszym poście nie używałem słowa "pociąg", gdyż wyglądem trochę przypomina on metro, trochę tramwaj... Powyższe modele zostały praktycznie już wycofane z eksploatacji, gdy nasza PESA wprowadziła swoje pojazdy. Te egzemplarze stoją obecnie w rezerwie i wyjeżdżają na czas ewentualnych awarii czy remontów PESY. W środku jest bardzo niewygodnie z punktu widzenia pasażera, a przede wszystkim... zimno. Dlatego cieszę się, że nigdy nim nie jechałem zimą :D Ciekawostka jest fakt, że jest to niezależna sieć od pozostałej sieci PKP. Oznacza to, że kolejka WKD nie krzyżuje się z żadnymi innymi torami na całej swojej długości. I jest to jedna z pierwszych w Polsce i pierwszy kierunek zelektryfikowany z Warszawy (1927)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 1 mar 2015, 08:32 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7141
Skoro dołożyłeś ciut historii, to dodam, że oprócz jeżdżących tam obecnie EN97 zbudowanych w Pesie, był i jeden prototyp, też z Pesy, EN95. W minionym wieku odnowiono i 'ożywiono' w wymienionym zakładzie jeden z pierwszych, (przedwojennych), 'tramwajów' WKD, na zdjęciu poniżej. Drugie, z netu, pokazuje współczesną 'rodzinę' pojazdów. I choć EN94, z twojego pierwszego zdjęcia, zbudowane były w Pafawagu (Wrocław), to i tak można powiedzieć, że ta cała flota, (ze zdjęć), zjeździła 'bydgoskie tory'. :1
A miejsce na zdjęciu... Mogę strzelać, - Grodzisk? :D


Załączniki:
rodzina.JPG
rodzina.JPG [ 55.68 KiB | Przeglądany 4943 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 1 mar 2015, 13:04 
Offline
Gość

Rejestracja: środa, 9 sty 2013, 13:53
Posty: 1177
Lokalizacja: B-szcz
BYDZIAK 1958 pisze:
A miejsce na zdjęciu... Mogę strzelać, - Grodzisk? :D


Co prawda prosiłem o podanie nie tylko miejscowości, ale też i nazwy miejsca, ale nie bądźmy tacy precyzyjni skoro znajdujemy się w niewielkim miasteczku tak daleko od Bydgoszczy. Jednak ważnym na sieci WKD. Prawie tak ważnym jak Warszawa. W samym Grodzisku są 4 stacje (i jedna "normalna"). Ta, na której zrobiono zdjęcie to Grodzisk Mazowiecki Radońska. Stacja początkowa, przy której zlokalizowana jest zajezdnia pociągów WKD. Stąd codziennie wszystkie składy ruszają w trasę. Zresztą po prawej stronie mojego zdjęcia widać stojący w bazie skład.
Dysponuję jeszcze jednym zdjęciem składu WKD. Wcześniej go nie zamieściłem bo ma rzucające się logo przewoźnika, więc byłoby za łatwo :D Te składy jeżdżą bez obsługi konduktorskiej, zaledwie na kilku stacjach są kasy, a bilety kupuje się w kioskach, zaś kasowniki znajdują się w pociągach. Ponieważ jednak często nie działają pasażer ma obowiązek wozić ze sobą długopis :):)
W środku każdego wagonu na wysokości przegubu są drzwiczki z ogromnym napisem "przechodzenie surowo wzbronione". Oczywiście gdy pierwszy raz jechałem napis był dla mnie zbyt duży i go nie zauważyłem i przeszedłem na "fajniejsze miejsce" w drugiej części wagonu. Chyba oczy wszystkich pasażerów surowo mnie zmierzyły, a ja dopiero wówczas dostrzegłem napis i poczułem się, jak bohaterowie amerykańskich filmów, którzy zawsze przez takie drzwi gonią się po metrze :roll:


Załączniki:
WKD.jpg
WKD.jpg [ 114.62 KiB | Przeglądany 4923 razy ]
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group