^^^
Ja też się tam dzisiaj przespacerowałem.

BYDZIAK 1958 pisze:
(...)
...trasa zapewne przebiegała pod wskazanym na Twojej mapce, ceglanym wiaduktem. (...)
Byłem zobaczyć, ile pozostało po pierwszej trasie ciuchci, z czasów 'przed kanałowych'...
Na początek 'mały' wiadukt, który niechcący nazwałem 'ceglanym'

Przęsła są żelazne.


Wyjeżdżająca spod niego kolejka jechała w 'dół', w stronę młyna, a potem dalej skręcała lekko w lewo.


A dalej już prosto, w kierunku pozostałości po moście zbudowanym nad nowym kanałem po 'śladzie' dawnej ul Młyńskiej i jej trasy.


Tropienie śladów pierwszej trasy w tym przypadku urywają się na zachowanych przyczółkach mostu...

Gratis dla krajana.


Zapytałem wiekowego pana (siedzącego pod parasolem), czy pamięta ten most i jaki był. Odpowiedział, że wąski i tylko dla pieszych... I że uległ zniszczeniu w czasie wojny. Ale w jakim stopniu, nie pamiętał. Trochę ciężko się rozmawiało. Gdy spytałem o żelazny most kolejki, (ten ze wcześniejszego zdjęcia) - odpowiedział - tak pamiętam, przęsło przypłynęło z Płocka... Osiem lat temu... Być może myliło mu się z budową tego nowego mostu drogowego...
lisiogonek pisze:
Tak teraz spojrzałem na ten fotomontaż Hraba i pomyślałem sobie że poziom torów chyba musiał być ciut niżej - skrajnia parowozu w górę to prawie na pewno koło 3m ma...
BYDZIAK 1958 pisze:
Nie raz widziałem 'ciuchcię' jadącą pod tym wiaduktem i dym z komina 'rozlewał się' pod nim dookoła. Było ciemno i stawało się jeszcze ciemniej.

Po likwidacji ciuchci, nie było żadnego powodu, dla którego dawny pozom toru miał by być podniesiony. Uważam, ze nadal on jest ten sam. Przy okazji, gdy zdarzy mi się tam być w pobliżu, to się baczniej przyjrzę.
(...)
^^^ No i przyjrzałem się. Wygląda na to, że po wyjęciu torów, 'nalano' betonowy chodnik, którego w czasach ciuchci, po tamtej stronie nie było. Przy okazji stanąłem i wyciągnąłem do góry rękę. W domu sprawdziłem. To prawie 2.30cm!

Sprawdziłem wymiary parowozu Px 38 . Ma on 3m wysokości i 1,80 szerokości. Zmieścił się on tam nawet na tym betonowym 'podwyższeniu'. Choć od strony centrum, odległość miedzy 'podłogą a sufitem' wygląda na mniejszą, niż ta, od strony Czyżkówka. Wstawiłem ten parowozik . Dodam, że tej barierki, widocznej z prawej strony, też w czasach kolejki tam nie było. Znacznie ogranicza ona szerokość tego miejsca... I tak to wyszło:


Uploaded with
ImageShack.us