Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest sobota, 3 maja 2025, 14:43

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 698 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 35  Następna
Autor Wiadomość
Post: wtorek, 7 sie 2012, 23:19 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Posty: 2454
A co w tym zagadkowego? Dzięki temu połowa mostu jest 'dostępna', połowę mostu wyłożyli płytami. Swoją drogą część podkładów wygląda na przegniłe. Most jeszcze pewnie odwiedzę w tym roku ;)

_________________
opuszczonebydgoszcz.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 8 sie 2012, 12:13 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34
Posty: 491
W budżecie gminy na ten rok były środki na zabezpieczenie osuwiska, a nie na remont mostu, chyba że w ciągu roku coś się zmieniło. Należy pamiętać o kwestiach własnościowych, na to co jest gminne , kasę gminną można wydać bez przeszkód. Z wydatkowaniem tych środków na własność kogoś innego już tak różowo nie jest (a most chyba wciąż jest własnością PKP, ciekawe czy starotorza też?).

_________________
Situation Normal All F....... Up


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 13 sie 2012, 06:12 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7120
Wczoraj na chwilę zatrzymałem się w K. Dodam jeszcze takie ujecie - telefotka.

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 18 sie 2012, 17:23 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Posty: 2454
AERO pisze:
To chyba następny rozdział w historii wagonu MBxc1-42 ujętej przez Darka , z 1 strony tego tematu.
Obecnie wagon ten stoi na platformie, wchodzącej w skład pociągu towarowo-technicznego w Lokomotywowni Bydgoszcz - Wschód.
Obawiam się, że skład ten wybiera się na .... złom. :(


Wagon nadal stoi :)

_________________
opuszczonebydgoszcz.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 26 sie 2012, 06:08 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7120
Dotarła do mnie szczątkowa informacja, ze w najblizszy weekend, będzie jakieś świeto kolejki w Żninie. Czy ktoś ma więcej informacji?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 26 sie 2012, 08:55 
Offline
Gość

Rejestracja: piątek, 7 sie 2009, 21:34
Posty: 491
http://ciuchciaznin.pl/index.php

_________________
Situation Normal All F....... Up


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 26 sie 2012, 21:37 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: środa, 4 sty 2012, 00:24
Posty: 2956
Lokalizacja: BYDGOSZCZ-WYŻYNY
Odgrzewam temat czy tędy jeżdziła kolejka ?
Dokładam zdjęcia przyczółku mostu który znajdował się przy śluzie Okole:
Obrazek
pod tym betonem znajduje się konstrukcja z cegieł tak jak po drugiej stronie a sam beton oparty jest na wspornikach metalowych
Obrazek
pozostałość po drewnianym słupie
Obrazek
Obrazek
sam nasyp za pewnie był trochę szerszy i wyższy pierwotnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 27 sie 2012, 16:06 
Offline
BSMZ Bunkier
Awatar użytkownika

Rejestracja: wtorek, 16 gru 2008, 00:00
Posty: 6984
jaras pisze:
Odgrzewam temat czy tędy jeżdziła kolejka ?
Dokładam zdjęcia przyczółku mostu który znajdował się przy śluzie Okole:
Obrazek
pod tym betonem znajduje się konstrukcja z cegieł tak jak po drugiej stronie a sam beton oparty jest na wspornikach metalowych
Obrazek
pozostałość po drewnianym słupie
Obrazek
Obrazek
sam nasyp za pewnie był trochę szerszy i wyższy pierwotnie.


dwie strony wcześniej była o tym mowa...

MWS pisze:
W tymże wątku, trzy strony wcześniej, ustalaliśmy trasy przebiegu linii kolejki wąskotorowej w różnych okresach jej istnienia. (po linii ulicy Wiejskiej i po linii ulicy Nad torem)

Grzebiąc w strych mapach natrafiłem na jeszcze jeden wariant przebiegu torów, który funkcjonował, najprawdopodobniej, od początków istnienia kolejki wąskotorowej (maj 1895),
do rozpoczęcia budowy nowego odcinka kanału (1908).
Tory biegły ulicą Grunwaldzką do małego wiaduktu pod nasypem kolei normalnotorowej, (ulica Młyńska) następnie koło młyna Wilhelmsthaler i dalej w kierunku ulicy Siedleckiej
(kanału jeszcze nie było, za to trzeba było ominąć staw młyński) – wzdłuż Siedleckiej do ulicy Chmurnej i dalej już tradycyjnie wzdłuż szosy Koronowskiej do Opławca.
Zdjęcia zaprezentowane przez kolegę jarasa pokazujące przypuszczalnie przyczółki mostowe, faktycznie przedstawiają nasyp, tej najstarszej wersji torowiska, „przecięty”
przy budowie nowego odcinka kanału.


Mapa - http://www.posselt-landkarten.de/manoev ... 903_12.jpg

Opisywana trasa kolejki naniesiona na Google map.

Obrazek

_________________
"Czekając na idealny moment, możesz nigdy nie rozpocząć dzieła. Zaczynaj już! Zaczynaj tam, gdzie jesteś i jako ten, kim jesteś" - H. Jackson Brown


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 1 wrz 2012, 15:04 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7120
Dla mnie to też jest zagadkowy przyczółek. Nie pasuje mi teoria, że kolejka nawet przez krótki czas, kursowała pod mniejszym wiaduktem kolei normalnotorowej, jadąc w Mińską i dalej na ten most ...
Obrazek

A może służył on jako 'normalna cywilna' przeprawa.
Choć gdy przyjrzymy się temu zdjęciu, to trochę zastanawiające są te podpory na brzegach... Jakby ustawione dla za krótkiego przęsła...

BYDZIAK 1958 pisze:
(...)
Obrazek


EDIT

Popatrzyłem jeszcze raz na tą mapę...

Hrab pisze:
Mapa z 1903 roku, o której pisał MWS, pokazuje wariant z kolejka biegnącą przy młynach. Jest mało wyraźna, i trudno ten staw tam zidentyfikować.
Obrazek



I myślę, że mogło być tak: Gdy zdecydowano o zmianie trasy ciuchci i budowie tego nowego mostu (ze zdjęcia), postanowiono zrobić to jak najtaniej. Czyli przęsło, które było przeznaczone na przeprawę przy śluzie, przełożono i ustawiono dla potrzeb kolejki w tym nowym miejscu...
a betonowe przyczółki, pozostały do naszych czasów...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 1 wrz 2012, 15:51 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Posty: 2454
BYDZIAK 1958 pisze:
Dla mnie to też jest zagadkowy przyczółek. Nie pasuje mi teoria, że kolejka nawet przez krótki czas, kursowała pod mniejszym wiaduktem kolei normalnotorowej, jadąc w Mińską i dalej na ten most .......


A nie Młyńską? :>

_________________
opuszczonebydgoszcz.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 1 wrz 2012, 19:31 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7120
^^^ Tak, tak Młyńską. Przejęzyczyło mi się. :D Właściwie dzięki 'odgrzaniu' tematu przez wactta na ssc, jeszcze raz sie nad tym zastanowiłem, bazując na datach i mapach. Mogło być tak:
Krętą trasę kolejki, w rejonie ul Młyńskiej , znaną choćby z wyżej przypomnianej mapy Hraba 'wyprostowano' w kierunku Wiejskiej, w okresie budowy nowego kanału. Na śladzie ul Młyńskiej, zbudowano most (przy śluzie) - widać to też na planie we wcześniejszym poscie. A potem...
BYDZIAK 1958 pisze:
(...)
Gdy zdecydowano o zmianie trasy ciuchci i budowie tego nowego mostu (ze zdjęcia), postanowiono zrobić to jak najtaniej. Czyli przęsło, które było przeznaczone na przeprawę przy śluzie, przełożono i ustawiono dla potrzeb kolejki w tym nowym miejscu...
a betonowe przyczółki, pozostały do naszych czasów...


Obrazek

Odległości miedzy brzegami w miejscu mostu kolejki i te miedzy tymi zagadkowymi przyczółkami są przynajmniej podobne...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 1 wrz 2012, 19:45 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1855
Trasa kolejki pod wiaduktem wzdłuż Grunwaldzkiej musiała byc wtórna, bo niemożliwe, by tak ciasno ją zaprojektowano. Zreszą wiadukt ten jest znacznie starszy niż kolejka. A przepust w stronę Młyńskiej mógł być dobudowany, bo jest w lepszym stanie.Wiadukt kolejowy nad Grunwaldzką może zakończyć żywot w ten weekend, bo właśnie jest organizowana próba obciążeniowa i w poniedziałek może się okazać, że pociągi w stronę Inowrocławia jeżdżą przez Bielawki i Prądocin, a samochody na Osową Górę Nakielską i Mińską lub przez Ludwikowo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 1 wrz 2012, 21:07 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 15 maja 2011, 15:53
Posty: 96
Lokalizacja: Bydgoszcz
A na kiedy jest ona zaplanowana?
Nie mam daleko a chętnie bym się przyjrzał owej próbie. :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 2 wrz 2012, 05:36 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7120
Hrab pisze:
Trasa kolejki pod wiaduktem wzdłuż Grunwaldzkiej musiała byc wtórna, bo niemożliwe, by tak ciasno ją zaprojektowano. (...)

BYDZIAK 1958 pisze:
(...) Mogło być tak:
Krętą trasę kolejki, w rejonie ul Młyńskiej , znaną choćby z wyżej przypomnianej mapy Hraba 'wyprostowano' w kierunku Wiejskiej, w okresie budowy nowego kanału.(...)

Nie sprecyzowałem, że rzeczywiście ta pierwsza, "kręta", ('przed kanałowa') trasa zapewne przebiegała pod wskazanym na Twojej mapce, ceglanym wiaduktem. I wychodzi na to, ze to 'prostowanie' wymusiło adaptację północnej przeprawy pod starym,żelaznym wiaduktem.
Co do ciasnoty tego miejsca.Owszem była. Ale wielokrotnie widziałem mknącą tam ciuchcię, na swojej 'pełnej' prędkości. Miejsca miała, mimo wszystko sporo.

BYDZIAK 1958 pisze:
Dla mnie to też jest zagadkowy przyczółek. Nie pasuje mi teoria, że kolejka nawet przez krótki czas, kursowała pod mniejszym wiaduktem kolei normalnotorowej, jadąc w Mińską i dalej na ten most ...
(...)

Pisząc to wyżej, klasycznie się 'zamotałem', bo zasugerowałem się, że PO zbudowaniu kanału i mostu, ciuchcia jeździła 'starą trasą'


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 2 wrz 2012, 15:19 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Posty: 2454
Byłem zobaczyć wiadukt i stoi jak stał :D

_________________
opuszczonebydgoszcz.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 2 wrz 2012, 19:01 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7120
^^^
Ja też się tam dzisiaj przespacerowałem. :D

BYDZIAK 1958 pisze:
(...)
...trasa zapewne przebiegała pod wskazanym na Twojej mapce, ceglanym wiaduktem. (...)


Byłem zobaczyć, ile pozostało po pierwszej trasie ciuchci, z czasów 'przed kanałowych'...
Na początek 'mały' wiadukt, który niechcący nazwałem 'ceglanym' :oops:
Obrazek

Przęsła są żelazne. :D

Obrazek

Wyjeżdżająca spod niego kolejka jechała w 'dół', w stronę młyna, a potem dalej skręcała lekko w lewo.

Obrazek

Obrazek

A dalej już prosto, w kierunku pozostałości po moście zbudowanym nad nowym kanałem po 'śladzie' dawnej ul Młyńskiej i jej trasy.

Obrazek

Obrazek

Tropienie śladów pierwszej trasy w tym przypadku urywają się na zachowanych przyczółkach mostu...

Obrazek

Gratis dla krajana. :D

Obrazek

Zapytałem wiekowego pana (siedzącego pod parasolem), czy pamięta ten most i jaki był. Odpowiedział, że wąski i tylko dla pieszych... I że uległ zniszczeniu w czasie wojny. Ale w jakim stopniu, nie pamiętał. Trochę ciężko się rozmawiało. Gdy spytałem o żelazny most kolejki, (ten ze wcześniejszego zdjęcia) - odpowiedział - tak pamiętam, przęsło przypłynęło z Płocka... Osiem lat temu... Być może myliło mu się z budową tego nowego mostu drogowego...



lisiogonek pisze:
Tak teraz spojrzałem na ten fotomontaż Hraba i pomyślałem sobie że poziom torów chyba musiał być ciut niżej - skrajnia parowozu w górę to prawie na pewno koło 3m ma...


BYDZIAK 1958 pisze:
Nie raz widziałem 'ciuchcię' jadącą pod tym wiaduktem i dym z komina 'rozlewał się' pod nim dookoła. Było ciemno i stawało się jeszcze ciemniej. :D Po likwidacji ciuchci, nie było żadnego powodu, dla którego dawny pozom toru miał by być podniesiony. Uważam, ze nadal on jest ten sam. Przy okazji, gdy zdarzy mi się tam być w pobliżu, to się baczniej przyjrzę.
(...)


^^^ No i przyjrzałem się. Wygląda na to, że po wyjęciu torów, 'nalano' betonowy chodnik, którego w czasach ciuchci, po tamtej stronie nie było. Przy okazji stanąłem i wyciągnąłem do góry rękę. W domu sprawdziłem. To prawie 2.30cm!

Obrazek

Sprawdziłem wymiary parowozu Px 38 . Ma on 3m wysokości i 1,80 szerokości. Zmieścił się on tam nawet na tym betonowym 'podwyższeniu'. Choć od strony centrum, odległość miedzy 'podłogą a sufitem' wygląda na mniejszą, niż ta, od strony Czyżkówka. Wstawiłem ten parowozik . Dodam, że tej barierki, widocznej z prawej strony, też w czasach kolejki tam nie było. Znacznie ogranicza ona szerokość tego miejsca... I tak to wyszło: :D

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us





Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 4 wrz 2012, 21:29 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Posty: 2454
W miejscu gdzie stoisz na zdjęciu są położone rury, więc całkiem możliwe że kiedyś ten chodnik/tory były niżej :)

_________________
opuszczonebydgoszcz.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: środa, 5 wrz 2012, 17:44 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7120
^^^ Czyli te rury są pewnie na całej długości po stronie dawnych torów, bo i ten wylany beton jest tam na całej długości...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 16 gru 2012, 21:31 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1855
Stary wagon wąskotorowy jako szopa we Wtelnie - wjazd z Morzewca. Są jeszcze inne w ogrodach w tym rejonie.
Widziałem też ostatnio wagon wąskotorówki na działkach przy Inwalidów, chyba pozostałość po wagonie osobowym.

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: wtorek, 22 sty 2013, 20:48 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1855
Jeszcze jeden wagon, sądząc po lokalizacji pochodzący z bydgosko – wyrzyskiej kolejki. Wagon wąskotorowy stojący przy ulicy Inwalidów, w dalszej części ulicy, bliżej Remondisu. Stoi na wydzielonej specjalnie z ogródków działkowych działce. Ten fakt i specyficzne przyozdobienie (kamuflaż) skrywające jego prawdziwą urodę, wskazują na to, że wagon ma jakieś wspólnotowe przeznaczenie np. służy jako świetlica, sala zebrań działkowców i siedziba zarządu działek.
Na trzecim zdjęciu znalezionym na stronie http://www.psur.pl/a.aspx?id=192 prawdopodobnie taki sam wagon kolejki wąskotorowej w rejonie Milicza w wersji oryginalnej i wyremontowanej (kolejka zlikwidowana, przewidziana do reaktywacji)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 698 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 35  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group