Niewiele pomogę. Umieszczę zdjęcia dla porównania.
Na naszym dworcu Bydgoszcz są dwie obrotnice.
Zdjęcie nr1

Obrotnica nr 2 nośność 230 ton. Zdjęcie wykonane w 2008 roku. W tle budynek parowozowni.
Zdjęcie nr 2

Tu ten sam budynek parowozowni co wyżej. Zbliżenie.
Zdjęcie nr 3

Oraz obrotnica nr 1. Rok 2008.
Na zdjęciu nr 2 widać gzyms nad światłem bramy, wykonany w sposób niedbały, który mógł być po zniszczeniu dobudowany do góry.
Analizując oba zdjęcia "stare" i nr 2 widać, że dach został podniesiony na całej długości o około 8 cegieł do góry. Nadproża łukowate zachowały się w oryginale jak również stalowe filary po obu stronach każdej bramy.
-- poniedziałek, 19 wrz 2011, 14:23 --
Dodam jeszcze dwa zdjęcie które znalazłem. Zakładam, na "roboczo" że "stare" zdjęcie jest wykonane na naszym dworcu głównym.
Parowozownia widziana z wieży ciśnień rok 2008.
Zdjęcie nr 4

Tu widać wyraźnie, że tył i prawy bok parowozowni został podniesiony do góry na całej długości. Widać to po jasnym kolorze domurowanych cegieł. Z drugiej strony budynek obecny wydaje się być "głębszy" niż ten na "starym zdjęciu". Może to wina perspektywy i słabej jakości oryginału zdjęcia...
Jeszcze jedno co widzę na oryginale. W głębi ( na przelocie) są prawdopodobnie pozostałości po oknach.
Obecnie tych okien nie ma.
Zdjęcie nr 5
Widok od wewnątrz parowozowni w kierunku domniemanych okien.
Prawdopodobnie jeśli to te same obiekty, okna mogły zostać zamurowane. Światło do wnętrza wprowadzono przy pomocy świetlików na dachu, wybudowanych w czasie odbudowy. Na starym zdjęciu brak świetlików.
----------
Jeszcze dwa słowa.
Cegła została wymurowana (ta pod cała długością dachu) prawdopodobnie po wojnie. Dlaczego tak sądzę? Jest wymurowana w sposób niedbały.
To tylko przypuszczenie.