Forum Bydgoskiego Stowarzyszenia Miłośników Zabytków "BUNKIER"

UWAGA: W przypadku problemów technicznych z forum lub problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem: forum@bsmz.org lub prosimy pisać w dziale "POMOC" (dział ten nie wymaga rejestracji).
Dzisiaj jest piątek, 2 maja 2025, 12:12

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 698 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 35  Następna
Autor Wiadomość
Post: sobota, 10 gru 2011, 08:29 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: poniedziałek, 31 sie 2009, 17:56
Posty: 372
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wszystko jasne :D No ja niestety w tym roku wypadam z prac kolejowych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 11 gru 2011, 13:00 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: niedziela, 18 paź 2009, 19:10
Posty: 5048
Lokalizacja: Bydgoszcz
Znajdzie się jakaś robota dla słabszej płci? Akurat mam wolny weekend :) Machać też mogę :P

_________________
=> https://sites.google.com/site/zapomnieni/home


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 11 gru 2011, 22:35 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 12 kwie 2011, 18:50
Posty: 246
No jak by nie patrzeć w którąś stronę będziesz jechał twarzą do przodu, a w drugą stronę do tyłu :) Jako wtajemniczony w miejscowe realia osobiście wolałbym wyjeżdżać z Białośliwia do tyłu, a wracać do przodu - ciekawe czy domyślicie się dlaczego ? :mrgreen:

Obrazek

Drezyny stojące we Wagonowni

Obrazek

Lyd2-56 letnią porą przed Wagonownią


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 6 sty 2012, 08:30 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7119
Darek pisze:
Ewing pisze:
Rozumiem, że w międzyczasie (zanim trafił do Muzeum w Wenecji) wagon przechodził liczne przeróbki, co widać na zdjęciach?


Wagon miał trafić do Muzeum w Wenecji, ale nigdy tam nie trafił.

Krótka historia wagonu:
1934 - 1953 Bydgoska Kolej Powiatowa,
1953 - 1991 Kolej Jarocińska,
w 1992 wagon został przejęty przez Muzeum Kolejnictw w Warszawie
w 1992 krótko znajdował się w Żninie jako eksponat,
w następnych latach trafił na krótko do Białośliwia, a następnie do Bydgoszczy w celu remontu, wtedy to też został zdewastowany,
w 1998 został użyczony Myślęcińskiej Koleji Parkowej, ale do dzisiaj tam nie trafił,
conajmniej do 2002 stał na terenie ZNTK w Bydgoszczy.
W następnych latach trafił do Torunia w celu przeprowadzenia remontu i prawdopodobnie do dzisiaj tam się znajduje. Gdyż brakuje środków na dokończenie remontu. Konieczny jest zakup silnika. Oryginalnie wagon wyposażony był w silnik Forda. W 1955 został zamontowany silnik od ciężarówki Star 28.


Do tych informacji dodam jeszcze ten mój filmik.
http://www.youtube.com/watch?v=ASzoxQspObE


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 6 sty 2012, 22:23 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Fotografia z rodzinnego albumu, wykonana na początku lat 50 ub.W.
Przedstawia moich pradziadków odjeżdżających do Bydgoszczy i odprowadzanych przez rodzinę, na tle nieistniejącego już, drewnianego budynku dworca kolejki w Wąwelnie, zaznaczonej na mapce jako Lindenwald.
Miejscowość ta była ostatnim przystankiem B.K.D. w tym kierunku. Zdjęcie musiało być wykonane w środę lub niedzielę, bo podobno tylko w te dni kolejka przyjeżdżała do tej miejscowości.
Obrazek
Obrazek
Schemat usytuowania torów i stacji, oparty na relacjach.
Obrazek
Przedłużenie ul. Polnej. Prawdopodobny przebieg torów w kier. Mierucina i Trzemiętowa.
Obrazek
W tym miejscu była tzw. "mijanka".
Obrazek
Obecnie to ul. Polna ale kiedyś była oknem na świat dla tej miejscowości.
Obrazek
Piesek był chory, ale nie bezpański.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 6 sty 2012, 22:39 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 12 kwie 2011, 18:50
Posty: 246
4 rozjazdy ze stacji Wąwelno zostały wbudowane w Myślęcinską Kolej Parkową. Ponadto należałoby tylko dodać że we Wąwelnie była bocznica do majątku położonego koło stacji - co ciekawe od starych kolejarzy z Białośliwia słyszałem że była obsługiwana do późnych lat 80'. W czasach powstawania BKP i WKP Wąwelno było swego rodzaju wyjątkiem. Wyjątkowość polegała na tym że Wąwelno leżało na terenie powiatu wyrzyskiego, a podłączone było do Bydgoskiej Kolejki Powiatowej :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 6 sty 2012, 23:03 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Starałem się zaznaczyć tor bocznicy, prowadzący do majątku. Myślę tu o tym odcinku toru, który przecinał drogę \ ul. Mroteską . :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 6 sty 2012, 23:14 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 12 kwie 2011, 18:50
Posty: 246
Prawdę powiedziawszy nie wiedziałem jak dokładnie usytuowana była ta bocznica - osobiście po wizycie na pozostałościach stacyjki skłonny byłem przypuszczać że chodzi o teren który oznaczyłeś jako pałac. Ale to tylko moje przypuszczenia nie poparte żadnym dokumentem :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 8 sty 2012, 22:29 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: sobota, 23 sty 2010, 19:51
Posty: 1855
Obrazek
Informacja żałobnej karty wąskotorówek.
To stan obecny - z początku stycznia 2012.
Aero sfotografował te lokomotywki na torach w Trzeciewnicy w czerwcu 2011 (wpis z 29 VI 2011), wcześniej – zdjęcia z marca 2010. A tu zdjęcie z czasów, gdy o nie dbano:
Obrazek
Były wymieniane w wielu miejscach jako atrakcja turystyczna Trzeciewnicy i gminy Nakło.
Lokomotywki zostały sprzedane na złom


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 8 sty 2012, 22:48 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Posty: 2454
:cry: tyle w temacie..

_________________
opuszczonebydgoszcz.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 8 sty 2012, 23:27 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Brak mi słów. :!:
To ogromna strata :!: . Wielka szkoda, że nikt ich nie chciał uratować.
Przecież można było je wraz z wagonikami przekazać do Wenecji lub do Białośliwia.
Osoby za to odpowiedzialne, powinny być karane i napiętnowane społecznie.
To akt WANDALIZMU i przeogromnej GŁUPOTY miejscowych władz!!!
Kim są "ludzie" w lokalnych samorządach, którzy wpierw się chwalą posiadaniem zabytków, a za jakiś czas pozwalają sprzedać je na złom ? :evil:
Banda bezmyślnych, pozbawionych świadomości czynu, nierobów.

Ręce opadają. :evil: :cry:
P.s.
I jak tu się dziwić Jarkowi , że ma dosyć wszystkiego.

-- 9 sty 2012 --

Poszperałem trochę w ;
http://forum.naklo.pl/index.htm .. i nic nie znalazłem w tym temacie.
Chyba mają tam większe problemy niż jakieś tam "stare rupiecie" z okolic Trzeciewnicy. :-x
Mają deficyt budżetowy w wys. 11mld zł. Prawdopodobnie dlatego zabrakło na farbę antykorozyjną i zdrowe myślenie.
Obecnie pogłębiają ten deficyt brakiem atrakcji turystycznych, które to atrakcje sprzedali na złom w celu ratowania tegoż budżetu. :-x
Zastanawiam się, co dało krytykowanie, społeczne napiętnowanie i ogólny żal po decyzji o likwidacji B.K.D :?: :!:

NIC !!!

Po ok. 40 latach, likwiduje się resztę .
W m. Mochle i Suchary , wydłubano resztę ocalałych torów, tak na wszelki wypadek, żeby pasjonata kolejki, pan D. z Mochla, nigdy już nie mógł drezynką wozić dzieci. :-x

Jest podobno takie przekleństwo;
" Obyś żył w ciekawych czasach "

To ja sobie przeklnę !


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 9 sty 2012, 13:46 
Offline
Gość

Rejestracja: poniedziałek, 16 maja 2011, 10:40
Posty: 183
Lokalizacja: Bydgoszcz
Są też dobre wieści :)

"Założyciele fundacji "Żelazne Drogi" chcą odrestaurować budynek po stacji kolejowej w Smukale"

Artykuł w dzisiejszym Expressie Bydgoskim strona 10


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 9 sty 2012, 21:28 
Offline
Gość

Rejestracja: niedziela, 7 mar 2010, 19:44
Posty: 2841
Grzegorz.
Tylko przez chwilę były to dobre wieści.
Przeczytaj w wątku viewtopic.php?f=9&t=36
co napisał rzecznik prasowy wymienionej przez Ciebie fundacji, Krzysiek1994 :?
Za chwilę mija rok. :!:
I co ?
I nic !


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: poniedziałek, 9 sty 2012, 22:57 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 12 kwie 2011, 18:50
Posty: 246
Nie chcę siać czarnowidztwa - przez parę lat współpracy z Towarzystwem WKP uświadomiłem sobie jak bardzo różni się "miłośnictwo kolejowe dobro życzeniowe" od realnej działalności...
Podejrzewam że gdy tym panom (jednego poznałem notabene w Białośliwiu na kolejce) przyszło zmierzyć z problemami to po prostu podziękowali ... Zapewne działacze BSMZ "BUNKIER" dobrze wiedzą jak trudno pokonuje problemy związane z formalnościami, kłodami rzucanymi pod nogi przez wszelkiej maści urzędników i zwyczajnym olewaniem przez wyżej wymienionych. Już wcześniej radziłem temu koledze abym w ramach treningu zajął się współpracą z jakąś istniejącą już organizacją, a później dopiero takie rzeczy wypisywał, zakrawające na robienie sobie jaj z czytelników. A może tak na dobry początek niech uruchomią MKP - wszakże tam jest bez porównania mniej roboty niż w restauracji "Leśna"...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: czwartek, 12 sty 2012, 13:13 
Offline
BSMZ Bunkier

Rejestracja: sobota, 23 kwie 2011, 19:48
Posty: 2454
Wspomniany artykuł:

Obrazek

ps. mam wrażenie że gdzieś widziałem tego człowieka... ;)

_________________
opuszczonebydgoszcz.blogspot.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 13 sty 2012, 00:15 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 12 kwie 2011, 18:50
Posty: 246
No proszę to ten sam kolega :)


Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: piątek, 13 sty 2012, 19:05 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7119
No to teraz będę się chwalił. :oops:
Jako 11-nastolatek, pobiegłem na Grunwaldzką żegnać ciuchcię. Na drugi dzień, w gazetach, we fotorelacjach, odnalazłem się na zdjęciach. Mam jeszcze wycinki z DW i chyba IKP. Trochę się zniszczyły, ale wciąż są relikwiami. Po jakimś czasie, znów zostałem mile zaskoczony, gdy do rąk trafiła mi książka B. Pokropińskiego... Tam, wręcz 'pozuję', trzymając jedna ręka poręcz przy drzwiach parowozika... :)
Obrazek
Obrazek
Z tak na marginesie, żałuję, że wtedy nie miałem aparatu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 14 sty 2012, 02:23 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 12 kwie 2011, 18:50
Posty: 246
Nie ma co ukrywać - przeszedłeś do historii wąskotorowej w Bydgoszczy i jest co pokazywać...Co jak co, ale to że mogłeś na własne oczy oglądać ten wspaniały zabytek (notabene generujący 80% ruchu pasażerskiego na sieci BKD) zazdroszczę Ci bardzo...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: sobota, 14 sty 2012, 07:13 
Offline
Gość
Awatar użytkownika

Rejestracja: czwartek, 29 gru 2011, 20:51
Posty: 7119
^^^ Pożegnanie było zorganizowane jako duże wydarzenie dla miasta. Tłumy ludzi na małej stacyjce... Grała orkiestra... Gdy w końcu ciuchcia ruszyła, kilku ludzi i ja wskoczyło na schodki wagonów i tak jadąc ,odprowadzaliśmy ją do historii. Jechała specjalnie powoli. Ale ze sto metrów dalej zeskoczyłem, bo bałem się, że jak przyspieszy to będzie gorzej. :D Powróciłem na stacyjkę. Ludzie się rozeszli. Ale to nie był 'ostatni pociąg'. Trwały właśnie manewry z ustawianiem pociągu towarowego. Długo się przyglądałem. potem pociąg odjechał... Być może nie wszyscy widzieli ten stary filmik o naszej ciuchci, wiec go przypomnę.
http://www.youtube.com/watch?v=FRoOMlOC ... re=related


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: niedziela, 15 sty 2012, 00:46 
Offline
Gość

Rejestracja: wtorek, 12 kwie 2011, 18:50
Posty: 246
To jest zwiastun, w pełnej wersji jest jeszcze więcej arcyciekawych ujęc...Może podczas wspólnego wypadu na prace do Białośliwia zorganizujemy pokaz tego filmu jako dodatkową atrakcję? :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 698 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 35  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
       
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group