Przyznam się, że zainspirował mnie wątek o bocznicy do rzeźni i gazowni. Macie może jakieś zdjęcia z bocznic na Bartodziejach? Pamiętam, że tam była istna plątanina torów i nawet nie potrafię sobie tego teraz w głowie odtworzyć, a na żadnym planie przebiegu torów też nie mam

Poprawcie mnie, ale zdaje się, że torowisko sięgało to zajezdni MZK przy Szajnochy (tramwaje z Chorzowa przyjeżdżały pociągiem i nieistniejącym już torem tramwajowym przecinały potem północne pasmo Fordońskiej i wjeżdżały tamtędy na naszą sieć. Pamiętam jakieś przejazdy kolejowe przez Szajnochy i Towarową. Ale nie pamiętam nawet, w którym miejscu między Bartodziejami i Wschodem bocznica odchodziła od trasy Piła 0- Kutno. Wydaje mi się, że od strony wschodniej, ale nie pamiętam.
Druga dość długa i rozgałęziona sieć rozdzielała się przed wiaduktem na Przemysłowej (od strony Łęgnowa). Tory poprowadzone były równolegle do jezdni Przemysłowej oraz torów kolejowych do Kutna, zaś za wiaduktem magistrali węglowej przecinały Przemysłową oddalając się od ulicy do portu rzecznego. Tam przecinały Portową i Sporną a następnie przez teren Sklejek dojeżdżały do Kabli. Chodnik na Fordońskiej był jeszcze węższy niż obecnie i pamiętam jeżdżącą tam (za płotem już? - nie pamiętam dobrze) spalinową lokomotywę manewrową tuż obok chodnika. Macie może jakieś zdjęcia z tamtego okresu? Bo sam niestety nie dysponuję niczym, a chętnie odtworzyłbym sobie w pamięci jak to wyglądało. Bo zwłaszcza czekanie na wąskim chodniku przystanku gdy tuż za plecami jechał pociąg miało swój "klimat".