Nie wiem czy ten plan jest na forum, ale tak wyglądał pomysł z 1937 ominięcia Gdańska.
Moim zdaniem nierealny. Choćby ze względu na różnicę wysokości i budowę licznych śluz.
Plan z 1937 r.

Natomiast co do planów Śląsk - Gdynia:
Od Warty pod Koninem do Gopła miał być wykonany nowy kanał - Kanał Ślesiński - (z wykorzystaniem Kanału Morzysławskiego), natomiast odcinek do Kanału Bydgoskiego (Kanał Górnonotecki, który spełniał zadanie zasilania w wodę KB) miał zostać przystosowany do barek wrocławskich 600 t (wobec dotychczasowych 250-tonowych berlinek).
Poniżej Bydgoszczy brano pod uwagę chyba jedynie pogłębienie Wisły. Jednym z wariantów mógł być kanał omijający Bydgoszcz i Brdę.
Jak obliczano odcinek z Konina do Gdańska pociąg (holownik plus 3-4 barki) miał pokonać w obie strony 16 dni + 6 dni na czynności wyładowczo-załadowcze i 4 dni na oczekiwanie w portach. Kosz wykonania kanału Warta-Gopło szacowano na 12 mln zł. Takie założenia były w początkach lat 30.
Plany z drugiej połowy lat 30. mają związek z budową COP-u, czyli dochodzi regulacja Wisły praktycznie na całej jej długości.
Zresztą pomysłów na budowę kanałów w okresie międzywojennym było wiele. Oprócz kanału ze Śląska do Bydgoszczy, w planach były kanały Wisła-Dniestr czy Tczew-Gdynia.
_________________
pozdrawiam znad kaszty
http://zecernia.com/html...bo gdzie tylko dwóch się bije, tam zawsze Polak trzeci chętnie łba nadstawi